субота, 27. јул 2024.

Teticina pogača

 Kao što sam i ranije u nekim mojim opisima recepata pisala, za nas vojvođane je karakteristično da hrani dajemo ime po osobi koja ili to jelo često pravi, ili nam je dala recept, ili to jelo pak voli najviše da jede.

Tako  je i ova pogača dobila naziv Teticina pogača. Sad neko će sigurno pitati što „tetica“ a ne „tetka“, e pa zato što kada je tetka mlada, i još nema dece, mi je zovemo Tetica.

U mojoj porodici je na primer bio slučaj da je tetica mog tate ostala tetica i sa osamdeset godina, ali dobro

Elem, ovo je i njena pogača, koju je ona uvek donosila kada nam dolazi u goste, u stvari jedna od mnogih ali najčešće pripremana 😊



Potrebno je:

5 jaja

1 pavlaka (2dl)

1 kg brašna ( i malo preko)

1 kašičica soli

1 kašikica šećera

20g kvasca

250g margarina

200ml mleka

Voda po potrebi.

 


Na fotografiji je pogača pravljena od pola mere.

Priprema:

 U mlačnom mleku rastopiti kvasac sa malo šećera i dobro promešati te ostaviti da zapeni. Prosejati brašno i u njega dodati kvasac i ostale sastojke za testo, te umesiti meko. Ovde uvek napominjem da kod peciva testo ne treba da bude tvrdo u smislu da ne možete ili teškom mukom oklagijom da oblikujete, a ne treba da bude ni previše meko da vam se lepi za ruke jer će kada napravite kiflice ili pogaču da  izgubi oblik i naraste preko mere.


Kod ove pogače glavni "fazon" je samo oblikovanje a ono ide na sledeći način:

Razvučete testo u što veći pravougaonik oklagijom. Preko testa sam premazala pavlaku i stavila pečenicu. Uvila u rolnu i sekla male rolatiće koje sam uvila da fil ne može da ispadne sa strane, više nekako da liče na nekakve "džačiće" i slagala u okrugli pleh koji obavezno obložim papirom za pečenje. U sredini prvo stavite jedan rolat pa onda ređate okolo, da dobijete nekakav lep oblik.

Pekla sam je na 180C oko 40 minuta.


Naravno pre pečenja premažite testo žumancetom, pospite kim, susam ili zrna maka obavezno!

Нема коментара:

Постави коментар