четвртак, 25. јул 2024.

Itaka -Daleko od ljudi

"Pazi šta želiš jer može da ti se ostvari."

Ostrvo duguje svoju slavu grčkim mitovima. Poznato je širom sveta po Homerovim epovima Ilijada i Odiseja i kao postojbina grčkog heroja Odiseja.Naziv Itaka se simbolično koristi u mnogim pesmama i literaturi da označi cilj, žudnju za zavičajem, nostalgiju i povratak. Poznata je pesma Miloša Crnjanskog "Itaka".Do ostrva Itaka se stiže trajektom iz luke Patra ili iz mesta Sami na Kefaloniji do luke Pisetos, a tokom letnje sezone postoje i svakodnevni polasci lokalnim kompanijama sa Lefkade i Kefalonije.



Najprepoznatljiviji simbol Itake svakako je Odisej.

 Odisej je bio kralj Itake, i heroj koji je imao značajnu ulogu u Trojanskom ratu, nakon čega se vraća u svoju domovinu, na ovo ostrvo.

Kao dete sam bila opsednuta Grčkom mitologijom i naravno kome drugim neko Odisejem. Da se snovi ostvaruju, verujem i uvek sam verovala i verovaću jer moj san koji sam priželjkivala decenijama da posetim Odisejevupostojbinu mi se ostvario kada sam letovala na Kefaloniji.




Kako sam nekoliko dana bila u mestu Skala, odlučili smo se da brodom odemo do Itake, do koje iskreno ima bogami da se putuje i putuje.

Vreme je bilo po malo grozno, odnosno duvao je vetar što se na kraju ispostavilo da i baš nije doro ako se odlučite da idete negde brodom, jer em što je hladno em budete skroz na skroz mokri od talasa.

Al,  muke puta do Itake na koju smo stigli prozebli i pokisli su nestale kada smo dotakli tlo mesta mojih snova.

Itaka-Kraj sveta


Itaka, kao druga dimenzija, kao ostrvo na kraju sveta, kao mir i tišina.

Izolovana „azurna obala“, jedna sasvim drugačija dimenzija Grčke.



Ono što me je takođe fasciniralo je to što su cene hrane, pića ma i magneta bile zaista pristupačnije nego na Kefaloniji ili Lefkadi.




U stvari ne samo da mogu da kažem pristupačnije nego i povoljnije, doduše što i nije reper da kažem da zbog toga moje ostrvo snova ima poseban čar, nego je to obilo jedno divno iznenađenje koje je dalo još jedan veliki plus ovom putovanju.





I naravno hrana, mala taverna na obali, povoljne cene, lignje na žaru, salatice, plavi patlidžan i to sve za dve osobe izašlo nas je oko 40 EUR.



Zaokruženi doživljaj i više nego plus milion :)





Нема коментара:

Постави коментар