понедељак, 29. јануар 2024.

Segedin -Szegedin i John Bull Pub

 Ko je iz Bačke a još nije bio u Segedinu, ta prava je sramota😊

Em blizu, em prava oaza cveća i prelepog uređenja ama baš svake ulice. Takođe moram ovde javno da priznam da sam u Segedin više puta išla kako bih pazarila “te ovo, te ono”, i da često nisam u toj frci i trci nijednom prošetala gradićem u kojem zaista ima mnogo štošta da se vidi, a nama često lepe stvari i događaji ostanu neotkrivene samo iz razloga našeg brzog načina života, gde ćemo jednog dana kada ostarimo shvatiti da su nam mnoge stvari bile pred nosom a mi ih nismo videli.



U Segedinu malom gradiću u Mađarskoj prvo bih izdvojila Sinagogu, pred kojom mi je zastao dah ne samo prvog puta nego i svakog narednog kada joj se približim. Ne mogu da verujem da postoji nešto toliko glamurozno, te veliko svedočanstvo o životu Jevreja u prošlosti. Napravljena je 1907 godine i druga po veličini je u Mađarskoj posle sinagoge  u Budimpešti, a četvrta po veličini u svetu.



Od Sinagoge je tako jednostavno doći do samog Trga heroja, gde se možete zasladiti odličnim kolačima u poslastičarnici… a nakon toga se prošetati Karaš i Andraši ulicom.

 

 


Jedno od meni takođe dragih mesta je savršen park koji je ukrašen i raznoraznim statuama, od kojih sam sigurna da ćete naći neku figurinu sa kojom će vam biti drago da se fotkate.






Leti se možete u parku odmoriti jer stvara izuzetnu hladovinu a i blizu je centra, pri tom možete uvek sesti pored fontane na klupicu gde će vas malo poprskati kapljice fontane i  bićete kao novi.

Ručali smo u John Bull  Pabu, tu odmah u centru, gde su porcije bile toliko obilne, da sam ih teškom mukom savladala.



Ovaj Pab ima odličnu hranu koja je delom prilagođena mađarskoj kuhinji, što nači da ćete moći da pojedete i gulaš i teleću čorbu ali i druge originalne John Bull specijalitete.

Možda niste znali ali John Bull  (https://www.johnbullpubszeged.hu/ ) je engleski detektiv, čiji lik će vas dočekati na samom ulazu a to mi je bilo i izuzetno simpatično.

Možda smo pogrešili što smo uzeli predjelo Polpete od povrća sa grilovanim kozijim sirom, ali ja sam bila “zdravo” gladna😊


Nakon toga na gladne oči sam jela piletinu u mađarskom testu-knedlama sa šumskim gljivama koje je bilo veoma aromatično, odnosno ko voli ukus šumskih gljiva biće veoma oduševljen. Testo nije bilo teško za stomak ni lepljivo, tako da nimalo nisam osetila onu težinu u stomaku nakon što sam se dobro   najela😊

Porcija se svinjskim mesom, sirom i povrćem  nas je prijatno iznenadila, odnosno nekako je sve u ovom restoranu bilo megalomansko, a iskreno verujem da su i meštani zadovoljni uslugom obzirom da je bila u samom restoranu strahovita gužva i to  od strane lokalnog stanovništva.



I naravno kakav bi to Pub bio da se ne popije pivo 😊

Cena je bila izuzetno korektna za dva pića, predjelo i dve obilne porcije, nešto manje od 50 evra.




Нема коментара:

Постави коментар