понедељак, 29. јануар 2024.

Medenjaci bez meda

Kako medenjaci bez meda i zašto?

Elem, u pitanju je jedan stari recept koji sam našla u tetkinoj svesčici recepata. Doduše u samom naslovu nije pisalo da su-bez meda, ali sam gledajući sastojke shvatila da naslov medenjaci zaista ne odgovara😊

Naši preci u prošlosti znamo nisu imali baš sve što su poželeli kao mi danas, ali svakako i oni koji su bili siromašniji i bogatije porodice su se izuzetno trudile da neke velike tradicionalne praznike proslave kako valja i dolikuje.

 

Siromašnije porodice koje su imale mnogo  dece koje su takođe hteli da obraduju slatkišima i kolačima za Božić ali se dešavalo da nisu mogle da priušte med pa i neke druge sastojke.

Pretpostavljam da je tako nastao i ovaj recept -Medenjaci bez meda.

Za njih je potrebno:

Pola kg šećera

Pola litre mleka

1 prašak za pecivo

1 mala kašikica sode bikarbone

1 kašikica cimeta

Narendanog muskatnog oraha

4 žumanceta

1 celo jaje

2ooml ulja

Brašna po potrebi da se zamesi testo- oko 800g otprilike

Priprema:

Napraviti od šećera karamel i to tako što ćete ga staviti da se istopi, pa kada šećer potamni dodati mleko Kada se sve istopi ostaviti smesu da se dobro ohladi.

Zatim u karamel smesu  dodati prašak za pecivo, sodu bikarbonu, cimet, muskatni orah  potom dodati žumanca i celo jaje.

Sve sjediniti a zatim dodavati brašno,  ja sam pripremila 1kg a potrošila oko 800g.

Testo treba da je tvrd ali ne previse, odnosno treba da bude takvo da možete da ga bez lepljenja po rukama oblikujete.

 

  


Testo razvući na željenu debljinu što zavisi kakve modle upotrebljavate i oblikujte medenjake.

Medenjake sam pekla u plehu obloženim pak papirom na 180C.



 

Нема коментара:

Постави коментар