понедељак, 12. децембар 2022.

Valjčići sa makom

 Ma nije ovo neki poseban recept, znate one recepte sa previše mudrosti od jednostavnosti?

Ovo je recept onako "usput" kada Vam preostane pire krompira.

Zato ni ne mogu da vam napišem mere potrebne da bi vam olakšala, ali mogu vam objasniti onako kako ja to radim.

Od pire krompira koji vam ostane, možete napraviti verovali ili ne uz 1 jaje, brašno, kašiku sira ili kisele pavlake ove odlične valjčiće.

Jeste tako se prave i knedle, ali ja uvek dodam i kiselu pavlaku ili još bolje švapski sir, u testo jer im je ukus tada savršeno dobar u kombinaciji sa makom.

Znači u pire krompir dodate jedno jaje i dobro sjedinite, dodajte švapskog sira, to je krem sir, sitni neutralni sir, i opet sve lepo sjedinite.

Brašna dodajem otprilike, da testo ne bude ni tvrdo ni meko, iskreno mislim da ne možete da pogrešite nikad ukoliko uspete da vlažnim rukama odvojite od testa komadiće i uspete da oblikujete valjak na pravom ste putu da ste uspeli i naučili "odoka" pravljenje.

Valjčiće sam kuvala u vreloj vodi i kada isplivaju na površinu šerpe tako vruće sam vadila i uvaljala u mak pomešan sa šećerom i vanila šećerom.


Za mak takođe nemam meru, jednostavno sam od oka procenila koliko mi treba, tačnije koliko ja volim da bude maka:)
dodala šećera i mešala, probala i dodala još malo.
Znam da nisam mnogo pomogla onima koji vole da prave recepte i mere belanca, ali upustite se u avanturu, tako ćete bolje naučiti i podsetiti se dana kada su vaše bake ovakve jednostavne stvari pravila usput bez merenja.

1 коментар: