недеља, 4. јул 2021.

Marmelada od jagoda

Kuvanje marmelade ili pekmeza je veoma zahtevan posao. Ima dosta pripreme, ako želite veću količinu da skuvate morate sigurno odvojiti ceo dan.
Već sam ranije pisala o tome kako je moja baka kuvala pekmez, to su bila druga vremena.
Čini mi se da je tada bilo više voća, da je bilo ukusnije, i mnogo jeftinije.
Pekmez se kuvao ceo dan i ne sećam se da smo nekada skuvali manje od 20 tegli.

Danas je to samo bleda uspomena.
Ni vremena, ni voća....
Pogotovo što na tržištu zaista ima sjajnih marmelada i pekmeza od domaćih proizvođača, pa se prosto ni ne isplati upuštati se u avanturu celodnevnog kuvanja.
Ali ponekad, za dušu, priuštite sebi vaš domaći pekmez ili marmeladu.
Ovu marmeladu sam pravila od 4 kg jagoda.
Na 4 kilograma jagoda sam stavila 2 kg šečera.

Da li je to mnogo ili malo, iskreno to je neka moja mera, koju praktikujem godinama, jer ne volim ništa preslatko.
Nekako kada stavim manje šećera jagode prosto dođu do izražaja.
Marmelada ima kiselkasto jagodast ukus i jako lepu boju

 Od ove količine će te imati šest teglica srednje veličine.

Njih valja prvo dobro oprati i prosušiti.

Jagode sam birala zrelije i jednake veličine. Kako volim da mi se tokom kuvanja ostanu i komadiči nikada ih ne pasiram.
Uzmem veliku šerpu saspem u nju šećer i jagode, lagano pomešam i ostavim u frižideru poklopljeno tokom noći.
To sve možete da pripremite i uveče.
Ujutro-bila je subot počnem kuvanje.
Na laganoj vatri, polako velikom varjačom mešam jagode dok se ne rastopi šečer a kasnije skidam kašikicom penu.
Ovu količinu će te kuvati nekih 3 sata.

Lagano mešajte i vodite računa da vam ne zagore.
Kada se počnu zgušnjavati, povečam jačinu vatre i kuvam još nekih 30 minuta. Što bi moja mama rekla "ukuvavam".
Videće te i sami da će marmelada od jednom postati vrlo gusta.
Da bi ste došli do toga zaista imajte strpljenja da je kuvate dugo na laganoj vatri.
Teglice stavim u jedan pleh i zagrejem ih u rerni a potom izlijem u njih pekmez.
Dobro ih zatvortim i prevrnem "natraške".

Kasnije ih možete vratiti :) na pravu stranu.

Нема коментара:

Постави коментар