среда, 31. март 2021.

Pogača sa dimljenim sirom


Obožavam da pravim sve vrste testa, kiflice, pogače, dizano testo, krofne....
Znam da to sada možda nije toliko moderno, u smislu da svi u zadnje vreme vodimo računa o ishrani, što je sasvim u redu, ali ja prosto uživam, ne u degustiranju, nego u tom neponovljivom osećaju da mesim testo.
Nedavno sam na internetu videla i jedan sjajan mikser, baš za testo, bio je na nekoj akciji, i u jedan momenat sam pomislila, konačno da bih mogla da ga kupim, jer to mi je neka, kako da kažem davna želja.
I tako dok sam se ja razmišljala, da li da ga uzmem sada, da li mi je neophodan...shvatim da u stvari on meni zaista nije potreban. Zato što, ja , hoću testo da mesim rukom. Znam brže bi bilo sa mikserom, uštedela bih mnogo vremena, nema tu neke razlike..
Ali ima razlike , baš u tom zadovoljstvu, pripremiti testo, svojom rukom. Mesiti ...u pravom smislu te reči. Tako da sam odustala. :)

Testo za pogaču sam pravila od ovih sastojaka:
600g brašna
1 dcl ulja
2 dcl mleka
1 jaje
kašikica soli
pola kocke kvasca
malo šećera


Prirpema testa:
u 1dcl mlakog mleka i sa malo šećera, rastopim kvasac. Ostavim ga da zapeni. Nekada je potrebno 5- minuta.
Brašno prosejem sa soli, i prvo u njega sipam rastopljeni kvasac, zatim ostatak mleka, ulje i razbijem to jedno jaje.
Sada ide deo koji ja lično obožavam. Zasučem rukave i mesim testo.
Ne mesim ga do iznemoglosti :)
Prosto sve prvo sjedinite, u početku testo jeste lepljivo ali se tokom mešenja polako oblikuje i dobija na čvrstini.
Testo uvek mora biti meko, na dodir, ali ne previše, prosto meko testo-koje se ne lepi.
Ja to zovem "samostalno testo". Ne lepi se a daje da ga oblikuješ po volji.
Ovako umešeno testo stavim u vanglu i prekrijem krpom. Ostavim ga da se udvostruči.

Kada vam se to desilo, premesite ga i spremljeno je za oblikovanje,

Oblik  pogače.
Za oblik pogače vam je potrebno spremno naraslo testo i oko 150g narendanog margarina.
Testo koje ste premesili podelite na tri jednaka dela.
Svaki taj deo ponovo ali ne previše premesite čisto da oblikujete loptu.
Potrebna vam je i jedna veća čaša.
Prvu loptu razvijte u krug oklagijom. Krug je potrebno da bude veličine vaše tepsije u kojoj če te pogaču peći. Znači npr do 30cm prečnika.
Prvu loptu samo razvijte .
Ostale dve lopte  isto razvijte oklagijom u prečniku prve ali sa čašom u samoj sredini napravite rupu.
Sada preko te prve razvijene jufke stavite narendan margarin, pa drugu jufku sa "rupom", pa narendan margarin i treću jufku "sa rupom"

Sada ide deo pletenja.
Napravite zareze oštrim nožem po testu, ali da ne ide do samog kraja rupe.
Zarezi u smeru "istok-zapad, sever-jug".
Zatim napravite i zareze sa strane, ali takođe da skroz ne idete do kraja.
Imaćete osam zareza.
Između svakog tog zareza zatim po sredini testa oštrim nožem zarežite.
Uvucite krajeve testa kroz te središne zareze i prevrnite unapred.
Tako će  te dobiti ove predivne "pletenice".

Ovaj način je poznat  i kod pripreme "pahulja pogače".

Na svaki kraj kraka sam utisnula čeri paradajz.
U sredini pogače, gde mije ostao prostor stavila sam loptu od alu folije kako mi se ne bi testo spojilo.
Možete pogaču premazati žumancemi ukoliko vam je ostalo malo margarina stavite ga od gore.

Pogača se peče na 180C oko 35-45 minuta.
I sami znate svoju rernu, pa će te je kada porumeni izvaditi.
Na tako vruću pogaču, u deo gde vam je bila alu folija, sada stavite 200-300g okruglog sira u komadu. Ja sam stavila dimljeni.
Na kratko vratite u  toplu ali ugašenu rernu da se sir rastopi.
enjoy


 

Нема коментара:

Постави коментар