понедељак, 19. април 2021.

Mermerna jaja

Kako se približava Uskrs, obično par nedelja ranije, potražim  po internetu da je  tako nazovem -neku novu tehniku farbanja jaja :)
Mada iskreno, danas je prosto vrlo upitno farbati sa veštačkim kupovnim bojama u prahu, jer em što ima malih milion proizvođača, sto puta mi se desilo da boje budu toliko jake, da jaja nakon farbanja izgledaju potpuno ofarbano i iznutra, pa nekada nisam sigurna jesam li  "ljusku očistila".

Za mene jedina, i neprikosnovena farba za jaja je lukovica, i do sada nikada ali baš nikada nisam imala nikakav peh, niti neprijatnost kada sam u lukovici farbala jaja, a pri tom možete uvek da izrazite svoju kreativnost i našarate sa divnim cvetovima ili lišćem.

Ova tehnika mermernih jaja, mi se svidela samo iz razloga jer me je podsetila na jaja farbana sa "tutkalom", koje je moja baka stalno koristila. Doduše moram da priznam da su boje malo bledunjave u odnosu na boje koje se dobijaju sa "tutkalom".


Potrebno je:
tvrdo obarena jaja
Jaja možete i izbeliti da budu snežno bela, a i ne morate.
Pripremite vrelu ključalu vodu i boje. Ja sam koristila jestivu boju za kolače
Koliko imate boja toliko pripremite posuda, ali predlažem da ne preterujete, jer sve to posle morate da perete :)

U sud stavite vrelu ključalu vodu, i zatim dodate malo jestive boje i kašiku sirćeta. Obareno jaje lepo potopite i prelivajte kašikom da dobijete ravnomernu boju.
Kada dobijete željenu boju izvadite jaje kašikom na papirni ubrus.

Tako ponovite i sa ostalim bojama.
Zatim, ponovo u sud dodajte ključalu vodu i te iste jestive boje, samo za nijansu da vam smesa bude tamnija. Sada dodajte kašiku ulja.
Vratite jaje nazad u sud i prelivajte kašikom boju preko njega.

Jaja nakon toga vadite na ubrus i premažite krpicom na koju ste  dodali ulja.




Нема коментара:

Постави коментар