субота, 7. септембар 2019.

Pite sa šljivama i jedni Mafini sa šljivama

 Sećam se kada sam bila mala i kada sam svojaleta provodila kod dede daleko od ljudi i ljudske vreve na salašu, da sam bila okružena divnim životinjama i milion stabala prelepog voća. Jednom prilikom sam svog dedu pitala koje mu je omiljeno voće, i on je rekao šljiva. O dtada je zaista pršlo puno puno vremena ali ja i dan danas kada vidim šljivu pomislim na mog dedu.
Takođe se uvek setim i jedne fantastične slike detinjstva, moj deda sedi pod šljivom, puši i ćuti.
Šta više da kažem.

Mlečna pita sa šljivama

u primcipu sva ova tri recepta koja ću sa vama danas da podelim je veoma lako napraviti ali kao što i sami vidite potpuno su različita.
 
POtrebno je:
4 jajeta
250g šećera
320g brašna
1 dcl slatke pavlake
250g putera ili margarina
kašikica praška za pecivo
Prirpema:
Jaja prvo u jednu činiju odvojiti , tačnije odvojiti belanca od žumanca.
Žumanca potom prvo dobro umutiti sa šećerm i dodati zatim puter, pa sve lepo sjediniti.
Belanca umutiti u čvrst sneg.
U smesu sa žumanima dodati slatku pavlaku i belanca a potom u sve to brašno i prašak za pecivo.
Sve lepo sjeidniti i izlitiu pleh, ja sam izlila u okrugli pleh  sa štipaljkom .
Od gore poređati šljive, koje sam prethodno podelila na pole i izvadila im koštice.



 Šljive koje sam koristila su domaće, krupne mekane šljive sa po di kojim crvom kojeg sam skinula naravno.

Peči na 220C oko 30 minuta.
Možete od gore posuti i prah šećer a i ne morate. Kolač je voma sočan.

 
 Prosta pita od šljiva
Ili mogla bi je nazvati poptuno, potpuno prirodna pita od šljiva.
Sastoji se od kore koja se pravi veoma jednostavno . sam nadev čine samo meke zrele šljive i smeđi šečer.

Za koru je potrebno:
250g brašna
1 dcl hladne vode
125g margarina.
Od ovih sastojaka zamesiti testo, glatko.
Ostaviti ga na hladno barem na pola sata u frižider, a i ne morate ako žurite,
Okrugli vatrostalni pleh namastiti i posuti brašnom, pa koru razviti i staviti u pleh.
Od gore sam ređala pole šljiva, mogu vam reći da sam stavila oko 0,5 kg šljiva. 
Od gore posuti sa dosta smeđeg šećera.



Pitu sam pekla na 220C oko 30 tak minuta.
Šljive su se divno ispekle-rastopile i kada se pita ohladila odlično se i sekla.
 
 Mafini sa šljivama
 Mafini su veoma dekorativni, pogotovo ako uspete da vam šljive kao meni sada ostanu gore.

Šalim se ako se budete pridržavali recepta naravno da će ostati.
Za tetso od mafina vam je potrebno:
3 jajeta
180g smeđeg šećera
2dcl mleka
3 kašike marmelada od šljiva
50g griza
100g brašna
pola kesice praška za pecivo.

Htela bih samo da napomenem da sam koristila ražano brašno.

Priprema kao i obična kada su u pitanju mafini.
Odvojim suve i tečne sastojke , umutim/pomešam azatim spojim.
Šljive nisam stavljala u mafine. bego sam ih očistila na police.
Mafine sam izlila u korpice i to do 2/3.
Sztavila sam ih prvo da se peku nekin 1'-tak minuta a potom od gore u svaki mafin zabola po pola šljive i nastavila da pečem.

Нема коментара:

Постави коментар