четвртак, 27. септембар 2018.

Marmelada od smokava

Kada vikendom odem u prirodu za mene zaista sve ostalo postaje beznačajno. Moji vrbaci i malo jezerce koje se zeleni učini da se telo opusti i da se sve brige zaborave.
Svaki pogled i to na bilo koju stranu je prelepa uspomena na moje detinjstvo koje sam provela bas na  na tom istom mestu. Uvaek sam bila sama kod dede na salašu. Društvo su mi bile guske, jarići. Leti po neka zmija.
što više starim i što više prolaze godine ja sve više uživam u prirodi. Sama.
Možda vam na prvi pogled deluje kao da sam neki "Creep" ali godine i napor na poslu vam učine to da jednostavno želite da vreme kojeimate slobodno udesite po vama, po vašem temperamentu.
Prošli vikend mi je društvo pravila ova marmelada od smokava, ponela sam i malu teglicu sa jezgrima oraha i pravila male kanapee.
Na male kriškice hleba namažete marmeladu i od gore stavit "po di koji" orah.
Mir, samoća i užitak za nepca.

Marmelada od smokava
za nju vam je potrebno:
1kg smokava
500g šećera (slobodno možete smanjiti količinu šećera jer su smokve prezrele same po sebi slatke)
sok i korica od jednog limuna
malo vode
priprema:
Prvo i pre svega sterilišite vaše teglice, od ove količine će te imati nešto manje od 1 kg marmelade pa shodno tome i toliko teglica pripremite.
Smokve operite i osušite , skinite gornje peteljke i prerežite na četvrtine.
U veliku šerpu stavite smokve, sok i koricu limuna šećer i vodu.
Na laganoj vatri kuvajte. Kada provri možda će vam se pojaviti i penica ali je skinite kako bih vam marmelada bila sjajna.
marmelada je gotova kada uzmete varjačom i po sredini šerpe povučete . Ako vam se smesa ne vrati nazad  gotovo je.
Punite teklice ali ne do samog vrha .
Otklopljene stavite nekih pola sata da se uhvati korica. Potom ih poklopite, zatvorite celofanom i poklopcem od teglica.


Нема коментара:

Постави коментар