понедељак, 28. октобар 2019.

Domaći Somuni

 Somuni za primer, zaista laki za prirpemu a toliko mekani, savitljivi i odlični za roštilj ili pljeskavicu.
Potrebno je
pola kockekvasca
2,5dcl vode
0,5 dcl ulja
pola kašike šećera
kašika soli
oko 500g brašna

Priprema:
Od ove smese sam imala 8 somuna srednje veličine.
U 100ml vode razmutila sam kvasac i šećer, kada je zapenio dodala sam ostalim sastojcima i zamesila testo.
mesila sam ga nekih desetak minuta, a potom ostavila na toplo i prekrila krpom.
To je onaj lakši deo.
Sad sam postupak.
kada je testo nadošlo tj udvostručilo se, premesila sam ga i prvopodelila na pola, pa te polovine na pola i te polovine na pola.
Zbači imala sam  8 loptica.
Svaku lopticu sam ponovo premesila i premazala uljem , ostavila još nekih 15 minuta da malo što bi moja baba rekla "dođu sebi".
Zatim sam spremila tiganj, u njega stavila tek tek ulja i rukama lagano rasteglila lopticu do te veličine da prekrije dno tiganja.
Možete i sa oklagijom da razvijete ali sam mišljenja da se tada gubi mekoća.
Stavila sam tako razvijen somun u tiganj i pekla sa svake strane pod 5 minuta.
Samo pečenje zavisi od tiganja i temperature tj jačine vatre.
Ukoliko vam somun malo i uhvati i bude tamniji , to je sasvim normalno.
Okrenite ga na drugu stranu i kda mislite da je dovoljno pečen izvadite ga u jednu posudu koju ste prekrili krpom,
Krpa treba da bude veća, jer sam svaki pečeni somun prekrivala tako vruć krpom.
Kao što vidite na fotografijama, zaista dobar recept!


Нема коментара:

Постави коментар