петак, 2. август 2024.

Vojvođanska krompirača

 Ne znam da li sam vam ranije pisala o tome, kako je moja Majka zaista vrsna kuvarica sa posebnim „akcentom“ za dizano testo, delila recepte .

Elem, nikada nije bila sebična u receptima, i uvek je želela da nekog nauči ili da prenese svoje znanje, ali nekako nama mladima to nije baš išlo na ruku  iz sledećih razloga.

Majka nije imala za većinu svojih pita, pitica, štrudli, valjušaka sa ovim onim, mere. Sad vi se pitate kako je onda ona to sve pravila, e pa dragi moji metodom „od oka“. Metoda koja radi na dodir, na iskustvo.

Takođe  njene mere su bile pregršti, po malko dodavati, sipkati itd.



Sad kada bih ja vama ovde napisala recept za ovu krompiraču na Majkin način, verujem da bi ste me gađali kamenjem, a recept glasi:

Očistiti krompira, onako dosta da ima za četiri osobe i iseći na kriške.

U tepsiju staviti masti pa poređati red krompira , metnuti kobasica i slanine deblje sečene. Pa opet krompira, i sve tako dok se ne utroši krompir. Staviti više slanine neg- kobasica, kobasice hoće da puste mast.

U činiju staviti pola pregršti brašna i 2 varjače aleve paprike i  sipati vode da se lepo izmeša da ne bude zdravo retko.

Preliti preko krompira.

Majka kaže da je najbolje od gore staviti po di koju kobasicu ili slaninu. Pa šta ko vole i masti malko  te sve lepo zaliti vodom tako do vrha da ogrezne.

Kako krompiraču pravim već po milioniti put, i naravno sa nekim mojim prilagođenim merama, za naše potrebe, htedoh ovom prilikom da napišem i pravi recept, što bi se reklo u gram, ali neću. Nek ostane ovako, pa maštajte, pravite, grešite, pravite, i jednom će te naučiti po svojoj meri, kao što je nekada svaka kuća imala svoju meru za hranu.

Eto, mirna Bačka 😊


Нема коментара:

Постави коментар