субота, 3. фебруар 2024.

Badnje veče-Obredni hleb Zdravlje-Oblik Bačka

Primetila sam da se sve više vraćamo tradiciji, a posebno kada proslavljamo Božić ili Uskrs. Takođe sam primetila da o prošlosti i tradicionalnom proslavljanju naše mlade generacije zaista malo znaju ili se sećaju kako su u detinjstvu proslavljali sa babama i dedama pa na tajnačin pokušaju da ožive ne samo uspomene nego i običaje mesta odakle su.

Svako mesto, barem kod nas u Vojvodini ima svoj običaj, pa ono ako ne oko sastojaka, to mi vojvođani moramo da zakomplikujemo sa -oblikom.

Obredni kolač Zdravlje se pravi u mom selu za Badnje veče i poslužuje se uz posnu Badnju večeru, a može se umesiti i ujutro rano, obzirom da se posti ceo dan i da je ova pogača-Zdravlje posna.

Pored Badnjače-pogače za Badnje veče, kao što sam i ranije pisala pripremaju se Obredni hlebovi- Zakoni. Obredni hleb je namenjen za nešto što nam je važno i čemu težimo da imamo-životinje, zdravlje, decu i tako dalje pa iz tog razloga se pravi manjeg obima ali simboličnog oblika onog što treba da predstavlja.

Pored sastojaka za Zdravlje, ovom prilikom ćete moći da vidite kako izgleda i u kojem obliku se pravio obredni hleb pod nazivom Zdravlje u Bačkoj selo Begeč kod Novog Sada.




Potrebno je:

500g brašna

Kašikica soli

3,5 dcl mlake vode

Pola kocke kvasca

Testo se zamesi i ostavi da se udvostruči a potom o još jedared premesi i oblikuje u veknicu.

Veknica se po sredini rukama utanji da bi se lakše uvrnula.

Ovakav način uvrtanja čuva i oblik Zdravlja tokom pečenja, jer testo može da se tokom pečenja kada narasta odvrne😊



Ovom prilikom želim da spomenem i moju babu Majku Marinu zahvaljujući kojoj sam naučena redu i zahvaljujući kojoj sam “NIT NASTAVAK” koja ne da da se zaborave običaji mesta u kojem sam odrasla i iz kojeg sam.

Hristos se rodi Begečani!

 

 

Нема коментара:

Постави коментар