среда, 15. фебруар 2023.

Sejkine Mekice

Samo da se razumemo od početka, Mekice nisu Mekike. Mekice su male mirisne lepinjice nalik mekikama ali sa kiselim mlekom.
Kod nas su se u kći uvek zvale Sejine mekice, jer ih je u detinjstvu mom dedi uvek pravila  njegova sestra, koju sam ja zvala Baba Sejka, pa bi ih sada i nazvala baš tako Sejkine mekice.
 Svi dobro znamo kada sestra nešto napravi bratu da to mora da je sigurno "prva liga", zato nemojte da imate sumnju u ovaj recept, jer osim sastojaka koje ću vam sada napisati, obavezno dodajte i još jedan magični sastojak, a to je Ljubav.

Potrebno je:
600g brašna
1 jaje
pola kocke kvasca-20g
čaša kiselog mleka (2dcl)
100ml vode
kašikica soli
malo šećera
50ml ulja




Priprema:

 Brašno prosejte sa soli u veliku vanglu.

Kvasac izmrvite i sa malo šećera rastopite u mlakoj vodi.
Kada zapeni nakon par minuta dodajte ga u brašno, a potom i jaje, kiselo mleko, i ulje.
Zamesite rukama meko testo, a kada počne da se odvaja od prstiju i lepo oblikuje u mekanu jufku, ostavite ga da se odmori 30 minuta.
Nakon toga oklagijom razvijte od testa krug debljine 1cm.
Oštrim nožem secite male kvadratiće. Odvojte ih jedan od drugog, a možete ih i po sredini malo zarezati nožem.
Ove pripremljene mekice ostavite da narastu nekih 30 minuta.
U veću šerpu zagrejte mast pa u nju spuštajte mekice da se peku.
Kada dobiju lepu zlatnu boju sa jedne strane preokrenite ih na drugu.
Vadite u čistu vanglu. Ja ih uvek i posle pečenja posolim.

1 коментар:

  1. <3 I ja sam imala baba Sejku, ona je bila dedina starija sestra. Dedina mlađa sestra je bila baba Kekica. Divni su Vam recepti i divne priče, podsećaju me na detinjstvo.

    ОдговориИзбриши