четвртак, 9. фебруар 2023.

Alzaški Kuglof

 Nekada su zime bile tople, u našim srcima i domovima. Grejale su nas bake koje su sa nama živele, ložeći šporet ceo dan i široko raširenih ruku otvarale vrata nama đacima, jer smo  pešačili iz škole do kuće neočišćenim stazama od snega koji nam je dosezao čak do kolena..

Grejao nas je svojim pričama i deda, sedeći pored pećke na drva uvek spremam da se našali kada vas vidi, i mi smo onda kezili usta od uva do uva i mislili:

"Bože, pa ovaj naš deda je mnogo dobar"

Bila su to topla vremena, kada su naši roditelji osmehom grejali naša srca, pružali nam ruku u kojoj se nalazila jedna bombona, i to je bilo dovoljno da čak i više nego dovoljno da osetimo da to nije bombona, nego ljubav..

Nismo znali kolike su roditelji  mesečno zarađivali ili da li uopšte rade za platu, nismo znali da li će za ručak biti samo paradajz čorba ili će baka ispohovati i belog mesa. Bili smo zadovoljni hranom koju god da su nam  izneli na sto. Smeh je bio začin, bakin poljubac dezert.

Vejavice je oduvao otac kada se vraćao kasno uveče sa posla donoseći svakom po jednu narandžu a ja i sestra je delile, ostavljajući tako onu drugu za sutra.

Ova današnja zima nema snega, današnja kuća nema babu i dedu, hrana mora biti  egzotična, žalimo se što nam mama ne daje više novca čak i od onog što ne može.

 Januar je toliko topao, gotovo prolećni mese, a u stvari ni ne znamo koliko nam je hladno.

Alzaški kuglof je moja baka uvek pravila zimi, nekako sam mislila da je kuglof verovatno dežurni kolač za timu, jer se leti jede voće iz bašče.

Nisam sigurna da li je ovo baš pravi recept, identičan kako se pravi na Alzasu, jer je moja baba volela da menja sastojke. Jedino u šta sam sigurna da podseća na neka lepša vremena, i da greje ne samo stomak nego i dušu.




Potrebno je:

300g brašna

200g mlevenih badema

3 jajeta

150g maslaca

prstohvat soli

pola kocke kvasca

100ml mlakog mleka

100g sitno iseckanih suvih kajsija

Priprema:

Kvasac rastopite u mleku i ostavite da se zapeni, za to vreme prosejte brašno i spojite sa mlevenim bademima. Dodajte malo soli.

U sredini brašna napravite malo udubljenje, u njega stavite kvasac, jaja,  šećer i maslac iseckan na kocke.

Zamesite testo. Ja to uvek radim rukama.

Kada se testo sjedinilo, na samom kraju dodam isečene suve kajsije .

Ponovo premesim i testo prekrijem u vanglici čistom krpom, i ostavim na toplo mesto sat vremena.

Modlu za kuglom namastim i pospem prezle.

Nakon sat vremena premesim testo i prebacim u modlu za kuglof.

Testo ostavim još 20 minuta u modli da se odmori.

Kuglof sam pekla na 180C oko 40 min.



Нема коментара:

Постави коментар