понедељак, 9. мај 2022.

Burek kao iz pekare

Ne znam koliko poznajete Novi Sad, ali ja sam celo svoje detinjstvo, počevši od prvog razreda osnovne škole skoro svakodnevno prolazila Jevrejskom ulicom, putem do muzičke škole koja se nalazila u Njegoševoj ulici u centru grada.
Sad to ne bi bilo ništa značajno niti neobično, da tom prilikom i u tom dobu "burekdžinice" nisu bile svuda gde poželite nego striktno na par mesta u gradu. Sticajem okolnosti i mojom srećom jedna baš takva je bila na mom putu prema muzičkoj školi :). 
Danas je teško i zamisliti da  nekada nisu postojale ovakve klasične pekare, nego zisita  burekdžiinice, koje su držali uglavnom Goranci i u kojima ste isključivo mogli da kupite, perecu, burek koji je bio isključivo sa sirom ili mesom  ili kiflu bez ovih današnjih još dodatnih peciva i sendviča.
Elem, tu u Jevrejskoj ulici je bila jedna divna burekdžinica, ne mogu danas da se setim kako se zove, ali bila je mala, i u njoj su bili stolovi ne za sedenje već tik uz zidove  na kojima su bila ogledala i  gde ste mogli ako ne žurite da pojedete burek onako " s nogu".
Pri tom burek se prodavao na merenje, ako hoćete 200g ili 250g,ljubazni prodavac   bi vam onako pred vama sekao i merio na vagici, i to uvek da prevagne :)
Ne znam da li zato što sam bila mlađa i što sam uvek gledala da "nažicam" od roditelja koji dinar da burek pojedem barem jednom nedeljno, a bio je fantazija, imam utisak da danas više nemamo prilike da probamo ništa slično takvim nekadašnjm finim zlatnim  i sjajnim piticama na merenje.
Svi smo mi sigurno kod kuće milion puta pravili gibanice pite , rastezali kore ali do sada barem koliko sam ja pravila ni jedan od tih recepata nije mogao da bude sličan bureku, koji možete da kupite.
Nedavno sam na internetu videla recept za burek, koji ne znam da li neko nije isprobao, pa sam rešila i ja da ga napravim i zaista je utisak onakav kakav se i očekuje . 
Veoma ali veoma slično onom nekadašnjem.


Potrebne su vam pre svega kore, koje najbolje da kupite na pijaci, domače. Biće vam dovoljno jedno pakovanje.
Zatim sir oko 300g, ja uvek stavim slaniji sitni sir.
i potrebno vam je još 200ml vode, pola kašikice soli, ako vam je sir slaniji i 100ml ulja.
Ulje so i vodu u jednu šepicu zagrejte ali ne da vam provri nego prosto da ih malo zagrejete.
Okruglu tepsiju naulhite i na samo dno stavite tri kore na način da vam sa svih strana sa jednom polovinom prekriju tlo a da im druga polovina visi niz ivice tepsije.


Zatim izdvojte tri kore i izgužvajte po dnu tepsije te prelijte kašikicom sa mešavinom vode i ulja.
Ne previše ali ipak dovoljno da se kore pokvase.
Od gore stavite sir, manje ili više zavisi kako volite.
Preko sira opet izgužvajte jednu po jednu koru (tri komada) i prelijte kašikicom sa vodom i uljem.
Ovaj postupak ponavljajte dok ne utrošite kore i sir, svo vreme prelivajući kašikicom sa vodom i uljem koje su kao što smo rekli na početku recepta sjedinjeni.

 Na samom kraju burek prekrijte lagano prvim korama koje ste stavili na dno a koje su vam izvirivale iz tepsije, tako da sve lepo "ušuškate".

Premažite sa vodom i uljem, koje ste koristili i za  slaganje bureka.
Pecite na 180C dok ne zarumeni.
Recept je izuzetno lak, brz, ukusan i mnogo mnogo dobar. Iskreno nisam očekivala da će ovako da izgleda niti da ima ukus koji vas podseća na onaj koji možete da kupite što možete da vidite i na fotografijama.

Нема коментара:

Постави коментар