субота, 4. децембар 2021.

Sipkava pita od jabuka

Sipkava pita, recept koji je zabeležen u maloj plavoj sveščici moje bake, baš pod tim nazivom uz dodatu reč "Dankina".

Danka , a za mene baba Danka, je bila naša komšinica koja je živela par kuća dalje od nas. Dočekala je duboku starost, čak nadživela mnoge prijateljice, njene vršnjakinje iz ulice i to nadživela dobrano.

Kada sam pročitala naziv recepta, kroz glavu mi je prošlo sećanje o njenim nekim da tako nazovem zadnjim danima,. Prodavala je bundeve na ulici, imala je nekih 5-6 komada, i iznela ih je na malu šamlicu pred kućom. Stajala je svako popodne onako malena, sa keceljom i maramom pored njih, čekajući da neko prođe šorom i možda ih kupi.

Ja sam se svaki dan tuda vraćala sa posla i uvek sam par minuta stajala sa njom. Nije imala penziju, pa se prosto izvinjavala što prodaje tri-četiri bundeve.

Danima je niko nije pitao čak ni za cenu, a bila je spremna i da ih preseče na pola ako je nekom baš bundeva "povelika".

Iz njene bašte su.

Pomislim koliko smo danas spremni da izdvojimo za organsku hranu po prodavnicama?

Mnogo, čak i duplo nego što one zaista i vrede.

Koliko od nas zna zaista šta znači "organska" hrana, ili smo čuli da je skuplje zdravije.

Volimo povrće upakovano u celofan i providne folije na kojima stoji etiketa "bio proizvodnja".

Da li smo i koliko sigurni u to?

Ali kada bi smo prošli pored neke bakice koja prodaje svoje domaće povrće ili voće, i to za džabe, okrenuli bi smo glavu.

Ova pita može da se pravi sa raznim drugim voćem. Može i sa narendanom bundevom, jabukama, šargarepom, šljivama. Možete napraviti i kombinaciju sa dva fila, u suštini fil neka vama ostane na volju bitno je da savladate šta vam je potrebno za sipkavu koru :)




Pravi se ekspresno, za 20 minuta. Nemojte to nikom reči :)

Za fil vam je potrebno oko 1,5 kg jabuka, koje će te narendati.


Za sipkavu koru vam je potrebno sledeće:

šolje su od 200ml

2 šolje brašna

2šolje griza

1 šolja šećera

1 vanil šećer

1prašak za pecivo

150g putera


Ove sastojke za koru sve pomešajte u vanglu, dobro pomešajte varjačom da se sve lepo i podjednako rasporedi. Odvojite u tri dela.

Uzmite pleh, ja volim da pitu napravim u manjem plehu kako bi bila višlja.

Dole i sa strana pleh namažite mašću ili margarinom. Na dno sipajte prvi deo  sipkave kore, pa zatim poređajte pola narendanih jabuka.

Zatim preko jabuka pospite drugi deo sipkave kore, i pospite ostatkom narendanih jabuka, i za sam kraj pospite od gore ostatak kore. Zatim puter narendajte  i lepo rasporedite da pokrije čitavu pitu.

Ja je pečem na 180C.

Kada dobije lepu smeđu boju a možete je pipnuti i prstom da vidite, ne treba da bude jako mekana, znači da je pečena.

Pospite po tako vrućoj piti prah šećer.






Нема коментара:

Постави коментар