понедељак, 11. октобар 2021.

Svinjska butkica a la Astal Kuhinja Ravnice

 Primetila sam u poslednje vreme da danas najčešće kuvamo nešto na brzinu, što ne zahteva mnogo vremena, posle kukamo kako nam se jedu neka jela koje je pripremala mama ili baka, a zaboravljamo da je za ta neka prava kvalitetna jela potrebno vreme, koje danas svima nama fali. 
Obično kada kupujem meso, mislim sada na svinjsko, kupim svinjski but, svinjski vrat ili krmenadle , jer mi je to lako i brzo da ispečem ili spremim sa nekim povrćem.
Nedavno sam u mesari, primetila ovu svinjsku butkicu, doduše manju, i iako sam došla da uzmem nešto drugo kupila sam je jer mi se prosto jelo nešto malo masnije.


Kao što vidite na fotografijama, ona je nešto manja od 1 kg, ali taman mi je stala u pleh. Prvo sam je oštrim nožem zasekla ne baš na način da je isečem na komade, nego da dobijem lepe "proreze" a da meso ne odvojim potpuno od kosti.

Nekoliko čenova belog luka sam očistila i isekla na sitne kocke, iskreno jako me nervira onaj novi začin koji se zove "beli luk u prahu", nekako ne daje mi ni miris ni ukus koji možete da dobijete ako iseckate pravi beli luk.

Posolila sam je.
Posolite je i u razrezima.
Na kraju sam je pobiberila.

Možete dodati od gore i svežeg ruzmarina, ja sam se doduše to tek kasnije setila, onda je neka sitna kišica padala i mene je mrzelo da idem sa makazama da odsečem grančicu... :)

Umesto ruzmarina stavila sam lovorov list. Lovorov list stavite po ukusu.
Od gore preko butkice sam stavila svinjsku mast.
U pleh sam ulila vode tako da je butkica bila 2/3 pod tečnošču.
Stavila sam je u rernu i pekla prvo na 180C.
Kada pečete ovakvo meso važno je da ili prvo malo ga probarite, ili ako je manje da stavite na manju temperaturu, kako se ne bi desilo da vam se meso od gore zapeče a blizu kosti da ostane živo.
Voda će na manjoj temperaturi da isparava i meso će se lepo da omekša.

 Kada sam nakon određenog vremena viljuškom par puta "bocnula" meso i uverila se da je mekano, pojačala sam temperaturu rerne na 230C, kako bi meso dobilo lepu rumenu boju.

Možete butkicu i da prevrnete tokom pečenja na drugu stranu kako bi vam se lepo ispekla sa obe strane, ali nije neophodno,
Kada se ispeče izvadite je na žicu malo da se prohladi i da  se višak masti ocedi sa nje.

Poslužite uz pečene krompire ili salatu, a može odnosno preporučljivo je i jedno i drugo.
Prijatno!

Нема коментара:

Постави коментар