недеља, 20. мај 2012.

Slatka Rolada od Maka


Ovo kišno vreme me bilo nekako ulenjilo.Sve što iziskuje veći napor od čitanja knjige me je smaralo.
Onda nakon takvih par dana sinulo je sunce, i nakon ponovnog "primanja" D vitamina, opet sam živnula.
Jelo mi se nešto slatko, ali da nije komplikovano....
Ono što nikada nisam do sada odbila je mak-u kolačima.
Nikada nisam , pa čak kada sam bila i "totalno" sita, rekla "ne, ne mogu, kasnije.."
Primetila sam da i drugi makvoljenci to isto čine..




Potrebno je:
500g kora za tanku pitu
500g mlevenog maka
3 jajeta
2dcl šećera-1 šolja
2dcl ulja
1 kesica praška za pecivo
2dcl mleka
Preliv
4dcl vode
2dcl šećera
Kore podeliti na dva jednaka dela.
Umutiti jaja, može mikserom.
Mak popariti(a to znači staviti-sipati u vrelo mleko i dodati šećer, pa dobro promešati i ostaviti da se ohladi)
Sve sjediniti potom sa jajima, uljem i praškom za pecivo da imate jednu lepu smesu.
Najbolje je smesu podeliti na dva dela, jer ćete praviti dve rolade pa da sve bude podjednako.
Potom stavite prvo jednu koru premažite je uljem, pa stavite drugu koru, pa premažite smesom od maka.
I tako do ne utrošite jedan deo smese i kora. Roladu uvijte i to na kraćem kraju, tako da će rolad abiti manja ali deblja.
to isto sve uradite i sa preostalim korama i filom.
Namažite pleh uljem i stavite rolade.
Pecite na 200C dok ne porumene-tačnije budu pečene.
Skuvati sirup od šećera i vode i prelijte rolade u tepsiji još vrućim sirupom.
Kada se ohlade seći rolnice. iNače će upiti sav sirup, biće mekše ali ne i preslatke nalik baklavi.

18 коментара:

  1. Obožavam mak, a ovo je recept taman kad uhvati kriza da se na brzinu napravi. Joj, sad bih pojela sve što je na pladnju :) Super mi je ova ideja s okvirom!

    ОдговориИзбриши
  2. Jooj, pravi kolač za ovo vrijeme. Divno izgleda i mora da je ah, ah ah ah. Miriše mi do ovde i osjećam okus u ustima ... Aj'd ćao, brišem jer ne garantiram da neću po nešto u kuhinju:))

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман20. мај 2012. 10:56

    Mak i jasmin. Ništa lepše!

    ОдговориИзбриши
  4. Uh, kako je sočna i moćna!!! Zavidim ti!

    ОдговориИзбриши
  5. Uz takvu slasticu ni kisha nemoze promijeniti raspolozenje!

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман21. мај 2012. 00:11

    ni ja ne bih odbila mak, baš se spremam napraviti jedan kolačić s makom ovih dana

    ОдговориИзбриши
  7. sto volim kad se sve crni od maka:)
    obozavam i kolac i romaticne fotke!

    ОдговориИзбриши
  8. Obozavam mak, ali nazalost moji ukucani ga ne vole. Ova tvoja rolada zaista predivno izgleda, a mozda se i odlucim na napravim jednu manju verziju samo za mene;)

    ОдговориИзбриши
  9. od maka moze sve :))).
    divne su ti fotografije a recept ide sigurno na isprobavanje. i ja volim kad se od maka sve crni a zainteresiralo me to sto podsjeca na baklavu.

    ОдговориИзбриши
  10. Recept mi se jako sviđa :) Mak volim, ali rijetko kad radim deserte s makom jer moji ukućani nisu ljubitelji maka, pa onda baš i nemam volje samo za sebe pripremati neke slastice.

    ОдговориИзбриши
  11. Mi svi volimo mak, a ovo je baš koncentrirani mak. Super recept i odličan blog.
    LP.Sanja
    p.s.stavila sam tvoj blog na moju blog listu ali nikako se ne mogu prijaviti u Followers. (relativni sam početnik na blogu i očito još puno toga ne znam).

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман23. јул 2012. 11:11

    Ovo je stari i dobro isprobani recept, jedino što izbjegavam stavljati jaja u filu od maka, ali ako imam pri ruci suho grožđe, njega znam pofuriti (staviti u cjediljku i preliti vrućom vodom ili nekad i mješavinom kipućeg ruma i vode). Meni je ovo jedan od omiljenih kolača i kako reče "Laka kuharica" : "Miriše sve dovde!", doista, kad sam vidjela sliku, kao da sam osjetila i dobro poznati miris! U slast!

    ОдговориИзбриши
  13. Hvala puno. Samo istinski makoljupci mogu da osete miris i od fotkice. Tačno znam šta pišete..veliki pozz

    ОдговориИзбриши
  14. Анониман1. јун 2014. 08:44

    Mak ima li sta bolje jel da?

    ОдговориИзбриши
  15. Evo, sad bas pecem po drugi put i stvarno je fantasticno :)

    ОдговориИзбриши