петак, 9. септембар 2011.

Marmelada od Breskve

Ranijih godina nisam toliko pravila marmelada a nekako nisam ni uživala bas u njima...:)
Sve su mo bile jednolične.
Onda sam počela da dodajem u njih razne začine kao što su muskatni orah, cimet, vanila....
Počela sam da dodajem rum, čokoladu......
I sada ne mogu a da ne započnem jutro bez parčeta hleba namazanog marmeladom.
Ovu sam marmeladu radila po receptu Branke by B, kao i mnoge druge, koje sam takodje radila po njenim receptima.
Uglavnom se pridržavam recepta a često samo smanjim količinu voća, jer uglavnom pravim po 5 mali teglica od oko najviše 3-5 kg voća. 

Za ovu marmeladu je potrebno: 
1 kg breskvi-oljuštite ih i nasecite ih na komadiće
- 400 g šećera
- 1 kesica vanilin šećera
- sok od 1/2 limuna
- 1-2kašike ruma
- oko 2/3 vrećice dzem fixa  + 2-3kašike šećera

Priprema.
Kod marmelade pravim ,obično oguljim kožicu, zlatni izuzetak je samo pekmez od šljiva.
Breskve potom iseći na kocke.
Polovinu možete u blenderu još bolje usitniti u kašu, ako ne volite komadiće u marmeladi.
U sud za kuvanje pekmeza, ja za tu nameni imam jednu posebnu šerpu, stavite breskve, šećer i vanil šećer, te sok od limuna i sve dobro izmešati.
Kuvajte na jačoj vatri dok ne uzvri , a potom još 10-tak minuta.
Dodati želatin ili dzemfix plus šećer.
Moram vam priznati da u zadnje vreme obilato koristim dzem fix dr.Oetker i sjajan je, pridrzavam se vrste i upustva sa kesice i zaista sam zadovoljna.

I dalje kuvati možda par minuta.Potom dodati rum-to je najbolji deo.Em sto savrseno mirisi-savrsenog je i ukusa!!!


Marmelada je gotova, razlijte je u čiste i zagrejane staklenke. Dobro ih zatvorite i okrenite na poklopac, neka tako stoje 10 minuta. Vratite ih na pravu stranu, neka se ohladi i uživancija

16 коментара:

  1. Molim krišku kruha i malo putra :) I šalicu toplog kakaa :D

    ОдговориИзбриши
  2. marmeladica je sigurno ukusna.Ja od svezih bresaka najvise volim vinogradarske breskeve(da jedem) a akd pravim nesto onda ove nase Zlatne breskve:)

    ОдговориИзбриши
  3. Vera draga hvala ti puno na povjerenju u moje recepte za marmelade ! Jako mi je drago da si i ovu isprobala, a posebno me veseli da ti se i svidjela. Ja ovo ljeto nisam radila od bresaka iako možda ovih dana malo napravim jer ih baš volim. Marmelada u tvojoj izvedbi prekrasno izgleda, divnu boju ima !

    ОдговориИзбриши
  4. Predivna je ova Brankina marmelada, pravila sam ju od vinogradskih, san snova.

    ОдговориИзбриши
  5. Uuu, Verice ovo je nešto vrhunski fino, a već mogu zamisliti okus ove marmelade i u nekom dobrom kolaču ili buhtli!

    ОдговориИзбриши
  6. I ja sam se zarazila pripremom raznih pekmezica i marmeladi. Divna je! :)

    ОдговориИзбриши
  7. dodatak ruma u marmeladama je izvrstan izbor, a breskvice su priča za sebe, iza marelica najbolje voće :)

    ОдговориИзбриши
  8. Jako fino izgleda.I ja volim doručkovati kruh i marmeladu

    ОдговориИзбриши
  9. Divna marmelada! Naprosto mami!

    ОдговориИзбриши
  10. prekrasna joj je boja! i ja sam u zadnje vrijeme počela dodavati mirisne dodatke marmeladama

    ОдговориИзбриши
  11. Ja sam probala da vidim kako ce ispasti samo par teglica. Ne znam ima li razlike izmedju srpskog i americkog zelatina. Trenutno se teglice kuhaju potopljene u vodi 25 minuta a onda na policu do Thankgiving.

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман31. јул 2013. 05:32

    juce sam napravila ovu marmeladu, skroz isto kao u datom receptu, jedino bez ruma. Oko 15h sam je napravila,dobila sam 2,5 teklice mase, uvece oko 19h nije ostalo nista od marmelade :). Pa eto, mislim da je savrsena!!!! Hvala na receptu

    ОдговориИзбриши
  13. Hvala Vam na lepim recima, posebno mi je drago ako ste recept isprobali i ako ste zadovoljne s anjime. Takodje ja isto moram da priznam da mi teglice sa marmeladama kratko traju...tj brzo se pojedi.. sekunda..

    ОдговориИзбриши