четвртак, 23. април 2020.

Pileća slana torta i Španat na naš vojvođanski način-Španat sa mlekom


Naslov za ovaj post je pomalo dugačak i rekla bih neobičan, a u stvari ovde i ne postoji neki poseban recept ni za jedno od ova dva jela koje sam sada odlučila da vam predstavim i napišem kako se pravi.

Prvo jelo sam nazvala Španat na vojvođanski način, iako  može biti i  na bilo koji drugi način jer sam primetila da vas jako puno sprema i obožava ovako pripremljen španat a da nisu iz Vojvodine :)
Kako pripremiti španat sa mlekom?
vrlo lako i vrlo jednostavno
potreban vam je naravno španat oko 500g.
Operite ga i obarite, tačnije ja to radim tako što kad voda provri stavim ga kratko u tako vrelu kipuću vodu , malo utišam vatru i probarim kratko-par minuta.
Iscedite ga i potom nožićem isecite-usitnite.
u tiganj ili u veću šerpu stavim malo ulja, i prvo 4-5 čenova belog luka sitno isečem i propržim na ulju.
Dodam španat i par minuta sve to lepo malo izmešam na laganoj vatri.
Zatim umešam kašiku brašna i 2dcl mleka i sve lepo i lagano mešam dok se malo ne zgusne.

Ovako pripremljen španat se najčešće servira sa jajima na oko a može i kao bilo koji drugi čušpajz


Ja sam ga spremila kao prilog uz ovu Slanu tortu od belog mesa, koja spada u veoma ukusan ali brz i praktičan ručak.
Za nju vam je potrebno:
belo meso -uopšte nije važno koje veličine
300g sitnog sira
1 dcl pavlake
1 jaje
200g šunkarice isečene na listiće
200ml neutralne pavlake
začini
malo prezle

Belo meso iseći na tanke šnicle, koliko god to možete, posolite i lagano maljem "izudarajte", ne previše.
Veći vatrostalni sud nauljite pa ređajte belo meso koje ste i sa jedne i sa druge strane uvili u prezle.
Sitan sir razmutite sa jajetom i pavlakom, pa premažite preko belog mesa.
Zatim dodajte šunkaricu.
Ukoliko vam je ostalo još šnicli od belog mesa možete slobodno poređati od gore.
Sve prelijte neutralnom pavlakom.

Prekrijte alu folijom i na 180 C pecite nekih 30 minuta.
Ja sam potom skinula foliju, posula preko parmezan i na 230C zapekla nekih 15 minuta.

Нема коментара:

Постави коментар