уторак, 28. август 2018.

Krempita

Krempita je nekad za mene bila jedini dostupni kolač koji smo kao deca obožavali a sve u smislu nekog bogatog i ukusnog dezerta koji se ne pravi svaki dan. Doduše Krempita je nekad bila zaštitni znak svake bolje poslastičarnice uz svoju sestru Šampitu.
Sećam se da sam ja samo jela krempite a moja sestra šampite i da sam jednom i ja na nagovor mame rešila da probam šampitu u našoj čuvenoj  novosadskoj poslastičarnici Carigrad.
Kao svako halovo dete naručila sam ni manje ni više nego dve i to poveće šampite i naravno jela jela kao iznemogla.
Epilog svega je bio taj da mi se sve smučilo.Iskreno smučilo mi se od pola prve šampite ali sam mudro ćutala i pravila se da je šampita tako dobra.
Nikad mi neće biti jasno zašto sam to sebi dozvolila jer i posle dugog niza godina sama pomisao na šampitu mi je "veoma teška"
Od tada šampitu vrlo retko jedem gotovo nikada, ali krempitu...mmmmm
I dalje je krempita moja Kraljica.
Sa vama ću danas da podelim jedna starinski recept za krempitu kakve su se nekad pravile po poslastičarnicama, naravno glavni sastojak za nju su jaja, a najbolje je da povedete računa da budu zaista sveža.
Takođe danas možete da nađete milion i jedan recept za raznorazne krempite sa dodacima želatina  i slatke pavlake a ova je bas sve suprotno.
Ova je krempita našeg detinjstva.

Potrebno je:

8 žumanaca
8 kašika ulja
8 kašika  brašna
1 prašak za pecivo
1-2 kašike vode
može i mleka umesto vode.
Za krem:

3  pudinga od vanile skuvati sa 6 kašika šećera
1l mleka
8 belanaca umiksati u čvrst šne sa 6 kašike šećera

Priprema:
Kora:
Žumanca kulinarskom žicom dobro umutiti sa ostalim sastojcima. Da nema grudvica. 
smesu podelite na dva dela.
Tepsiju obložite dole sa pek papirom i jedan deo smese izlijte.
Kašikom tada lepo rasporedite koru po dnu kalupa.
Pecite u rerni nekih 10-15 tak minuta.
Izvadite iz rerne i kada se kalup ohladi izvadite koru.
ispecite i drugu.
Krem:
Prvo možete belanca izmiksati  u čvrst sneg.
Puding koji ste rastvorili u malo mleka i sa šećerom zakuvajte u mleko.
Mešajte.
Kada se puding zgusne dodajte kašiku po kašiku snega od belanaca.
Kada sve potrošite izlijte smesu preko kore u tepsiji.
Od gore stavite drugu koru.
Ostavite par sati da se ohladi i stisne.
 pospite prah šećerom i njami...



2 коментара: