четвртак, 24. мај 2018.

Hleb koji se ne mesi

Moram da vam priznam da sam se zadnje vreme mnogo ugojila i da  sam se u jednom momentu zamislila ozbiljno da promenim način ishrane.
Moje radno vreme, loše navike pa i godine verovatno su me naterale da povedem računa i  tako sam odlučila obzirom da nisam čovek za dijete, a imam uvek apetit, da izbegavam belo brašno i slatkiše, jelte to i na TV kažu da nije zdravo :)
Pa u tom smeru sam krenula da mesim sopstveni hleb, od integralnog brašna, tačnije ni ne mesim ga..jer je u pitanju hleb koji se ne mesi a nema ni kvasca.
Ovde ću vam sada napisati recept za moje tri vrste hleba, tačnije prvu varijanta je izvorni recept, hleb koji sam prvi put pravila i kasnije hlebovi koje sam malo doradila obogatila .

Osnovni recept za hleb koji se ne mesi

Osnovu ovog hleba čini: 500g brašna, integralnog, speltinog ili bilo kojeg po vašem izboru
500ml mlake vode
2 kašike jelovne maslinovog ulja
kašikica manja soli
1 prašak za peciva
to je osnova hleba uvek.
u njega dodajem sledeće:
1 kašiku kakaa
1 kašiku susama
1 kašiku lana
pola kašike kima
Priprema:
U jedan sud stavim brašno i sve ostale suve sastojke.
Potom dodam vodu i ulje.
Dobro promešam varjačom.
Smesa je lepljiva i nije čvrsta ali to ne treba da vas zabrine.
Jako je važno dobro promešati kako bi se svi sastojci lepo ujedinili.
Ostaviti tako umešen hleb 30 minuta.
Vatrostalni sud obložim pek papirom i izlijem hleb. Od gore ga još malo "natapkam" maslinovim uljem možete malo staviti i brašna.
Pečem ga na 180C oko 45 minuta.
Gotov hleb prekrijem krpom.
U principu meni ovako ispečen hleb traje dva do tri dana.
ja ga uvijem u alu foliju i možete ga ako vam je jako vrućina da ga držite u frižideru.


Hleb koji se ne mesi sa korn fleksom i ovsenim pahuljicama


Ova druga varijanta je isto od osnove s tim što su dodaci malo drugačiji
50g kornfleksa
70g ovsenih pahuljica
 50g suncokretovih semenki
po koje suvo grožđe.
Od gore sam ga takođe premazala maslinovim uljem i utapkala korn fleks i pahuljice.
Ovog puta nisam stavila kim, jer mi nekako ne ide u ovu varijantu ali sam stavila malo suvog grožđa, ne  treba preterivati jer ako ne volite taj ukus slatko slano ne morate ga ni stavljati.
Što se tiče same pripreme ona teče isto kao i za osnovni hleb  a i samo pečenje hleba.



Hleb koji se ne mesi sa semenom bundeve
Ovde sam pored osnove dodala i još 100g semenki bundeve
malo kima i susam.
Od gore sam takođe premazala maslinovo ulje i natapkala seme bundeve.

ovo su moje neke varijacije , naravno hleb je tako odbra da vi moežete da kombinujete ono što se vama sviđa, ako se odlučite da stvaite i kim, vodite računa da ne preterate je rpo meni kim ima dosta jaku aromu.
Takođe ovaj recept je zahvalan jer nema premešivanja posipanja radne površine sa brašnom..nereda po kuhinji.
Možete napraviti i vašu kombinaciju semenki ono što vi volite, možete dodati nešto novo ...svakako vodite računa i imajte na umu da je ovo hleb bez kvasca i nema potrebe npr da preterujete sa dodacima.
Nadam se da će vam se svideti i očekujem vaše utiske.

Нема коментара:

Постави коментар