среда, 23. мај 2018.

Brzi kolač od Maka koji se ne peče

Nedavno sam u imala priliku da propratim jednu emisiju, gde se reporter šeta po jednoj manjoj, hajde recimo ni ne baš maloj Varošici i pita žitelje tog mesta, šta vole ili šta ne vole da jedu, da rade itd.
ono što mi je tada zapalo za oko i bilo mi i po malo smešno, obzirom da se radi o mestu u našoj srbiji, i to ne nekom previše urbanom mestu, da su meštani što se tiče hrane totalno "zastranili"
kako pitate se.
Pa ja ne mogu da verujem da npr, na pitanje koje vam je omiljeno jelo u glavnom su bili odgovori: buritos, suši, hamburger...
Omiljeno voće: papaja, mango, kivi...
Ruku na srce ne želim da komentarišem nečije nepce, ali molim vas kako'
kako u jednoj Srbiji prosečan građanin može najviše od voća da voli papapju?!
Pored višnje, šljive ili zlaćane kruške?
Ne kažem da ne treba da se proba, ali verujte mi razmišljala sam na tu temu i zaista probala papaju i to nekolicinu puta ali ne mogu je staviti na tron.
Moje omiljeno jelo koje bih mogla da jedem i danju i noću, znači nešto bez čega zaista ne mogu i deo je mog živorta mog detinjstva su rezanci sa makom.
Zamislite sad fine tople rezance prelivene i promešane sa mirisnim makom koji se cakli.
Da li mogu da ga stavim u ravnotežu sa girosom?
Možda da sam Grkinja da.
Elem, pišem vam ovo jer želim da vam u stvari napišem moju odu o maku.
Maku moje Vojvodine.
Nekada ga je bilo u svakoj bašti, kao deca smo čaure brali i skidali kapice pa "sipali" usta zrna.
Ukrašavali praznim čaurama sobe umesto cveća. 
Filovali pite, štrudle, pravili kuglofe, posipali po kiflicama...
Danas je zapostavljen, videćete ga samo u štrudli koju ruku na srce filuju sve manje... :)
mak nije samo za štrudle i rezance, ne morate praviti od njega samo klasiku, ako ga volite možete na brzinu za čas napraviti i ovaj kolač, i to veoma jednostavan bez pečenja.
zasladićete se veoma i uživati ako ste makoljubac.
Za ovaj kolač sa makom a koji se ne peče je potrebno:
400ml mleka
400g šećera
250g mlevenog maka
150g putera
350g keksa


priprema:
U veću vanglu izlomite  kes, ne morate preterivati, jer odlično je i ako ima koji veći komad.
Mleko sa šećerom stavite na vatru da provri i u njega potom dodajte puter i mak.
Kad se sve lepo otopi i sjedini izmešajte pa prelijte preko keksa.
Dobro opet sve varjačom sjedinite da bude lepo pomešano ravnomerno i izlijte u jednu tepsiju.
Tu već možete da birate da li će biti manje ili srednje veličine a i od toga vam zavisi debljijna kolača a bogami i količina.
Ostavite da se ohladi i stisne.
napravite glazuru od 100g čokolade za kuvanje i dve kašike ulja.
Prelijte preko kolača.

DakleM, volite li mak?
koliko?'

2 коментара: