среда, 23. јануар 2013.

Pita Hleb / Pita Bread

Svi koji prate moj blog znaju da obožavam peciva.
Već duže vreme želim da napravim ovaj vazdušno jastučasti Pita Hleb.
Čitala sam o njemu, pregledavala recepte i na kraju se i sama odvažila skupivši literarno znanje sa raznoraznih blogova.
Vrlo uspešne za prvi put, sasvim "naduvane"-sad koliko je to dobro jeli ?...:)
 pitice lepinjice"
Enjoy!
Idealne su za sendviče ili za pljeskavice, roštilj....
Iako možda po samoj fotkici deluju komplikovano, verujte nije uopšte teško...

Potrebno je za 6 kom
5dcl brašna-Znači pripremite šolju od 1dcl i merite
1 kašika maslinovog ulja
kašikica soli
pola kocke kvasca
250ml vode
još brašno po potrebi

Priprema:
Od svih sastojaka zamesite testo.
Mesite rukama.
Testo treba da je meko, da se odvaja od posude za mešenje ali da ne bude ni pretvrdo.
Umešeno testo prekrite krpom i ostavite bar 45-60min da naraste i odmori se.
Potom ga lagano premesite.
Pospite radnu površinu brašnom i testo podelite na šest loptica.
Ostavite ih 10-tak minuta da se odmore.
Uključite rernu da se predgrejava na 250C
Potom ih rastanjiti oklagijom.
Ostavite ih tako rastanjene da se odmore ponovo barem 5 minuta.
Redjati u tepsiju koju ste obložili pek papirom,.
Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 250C.
Oko 10-tak minuta.
Najbolje da ih posmatrate.
Pečene prekrijte blago vlažnom krpom za sudove.



Enjoy!!!

21 коментар:

  1. Uh, ovo bas dobro izgleda.

    ОдговориИзбриши
  2. Odlično izgleda, odmah me vraća u ljeto kad sam ih zadnji puta jela.

    ОдговориИзбриши
  3. Evo pogledala sam svoj recept i to je to razlikuje se samo u kašičici šećera i ja koristim suvi kvasac ali je to isto. Kad ih napravim ja ih ređam u veliku šerpu koju obložim krpom pa onda pokrijem pa sve u kesu da s eupare i splasnu, a onda ohlađene tanke ali unutra i dalje sa rupom prebacim u suvu krpu i kesu i držim u frižideru. Sečem na pola i filujem sendviče. Tako ti dugo ostanu meki danima. Mnogo dobro pecivo.

    ОдговориИзбриши
  4. Ja sam kao osnovu imala jedan recept sa Coolinarike ali sam prepolovila meru.
    bilo mi je puno 12 lepinja da napravim.
    Samo sam se dvoumila da li da ih prekrivam krpom dok čekam da narastu ili ima jako puno saveta da se prekriva testo celofanom.
    Takodje sam gotove prekrila vlažnom krpom, ja tako oduvek sve pogače i lepinje kad izvadim prekrijem krpom-blago vlažnom.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne moraš vlažnom, već samo krpom obložiš šerpu i kako ih izvadiš samo ih pokriješ tom krpom i poklopiš šerpu.

      Избриши
  5. Htedoh da dodam što se tiče testa svuda je isti recept, samo sam na jednom mestu našla da se pravi sa mlekom..?!
    Meni je više taj postupak interesovao i u stvari bojala sam se da ne dobijem fruzbi-.kao kamen.
    Od 6 su mi se 4 extra dugle a dve tu i tamo, sa tim što su te dve bile sa strane rerne ka spolja pa mislim možda je to u pitanju, ako to ima neke veze...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni su one bliže pozadini rerne uspevale a napred ne baš, valjda rerne neravnomerno greje pa sam onda radila samo po 2-3. To je od rerne.

      Избриши
  6. Ja sam to jednom sasvim slučajno napravila, ostalo mi tijesta za picu pa da probam. Fino su se digli ali nisam znala da ih treba prekriti vlažnom krpom da ne ožilave.

    ОдговориИзбриши
  7. Eh da samo znaš koliko se ja spremam napraviti ih. I svaki put završim s kupovnima.
    Odlično su ti ispali i možda ih konačno i ja napravim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. A sećaš se koliko se ja i ti dogovaramo da pravimo zajedno onu punjenu fokaču?

      Избриши
  8. Fantasticno izgledaju. Volim ih, ali ih nikada nisam sama probala napraviti.

    ОдговориИзбриши
  9. Zaista izgledaju jako dobro ma mislim i predobro baš mamu.

    ОдговориИзбриши
  10. I ja sam ga pravila i jako ga volim... Vidim ovde Jecine savete. Moram ih zapamtiti za sledeci put...

    ОдговориИзбриши
  11. volim pita bread i cesto ga jedem, nikad mi nije palo na pamet da ga napravim (upravo zato sto sam mislila da je komplikovano).. a s obzirom da cesto mjesim lebac ovo cu sigurno isprobati1

    ОдговориИзбриши
  12. nego, to pola kocke kvasca, da ne znas koliko je to suhog kvasca mozda?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ako je 10 grama svezeg, to uvek znaci 5 grama suvog (ili upola manje grama suvog od svezeg onog u receptu)

      Избриши
  13. Kesica suvog je 10g a kocka je 20g sad neznam kako ide ta zamena, mozda bi mogla 5g suvog, kao mera od pola kesice suvog kvasca.

    ОдговориИзбриши
  14. Mi pravili juče za ručak, odličan recept!!! Stavili smo pola kesice suvog na tu količinu brašna i bile su baš kako treba i meke i pufi:)
    Hvala Verka:)

    ОдговориИзбриши