четвртак, 21. јануар 2010.

Mirisna Baklava/Fragrant Baklava

Baklavu obožavam,iako sam u mojoj kući tu u velikoj manjini.
Ni sama neznam koliko sam recepata sa baklavom isprobala,i sta sve nisam u nju stavljala,počevši od pistaća pa preko lečnika do oraha i badema ...i uvek mi je bila mmmm....
Ovaj recept sam dobila od tetke,radi se sa orasima,ima fini bogatu agdu ali i predivan miris citrusa...Zato mi spada na prvo mesto u top5 najboljih baklava.
Potrebno je:
500g tankih kora za baklave
250g putera
500g mlevenih oraha
100g seckanih oraha
250g prah šećera
2 kafene kašikice cimeta
10 karanfilića
Priprema:
Cimet,šećer i mlevene orase pomesajte.Pleh dimenzija 36x32 premazite puterom.Tri kore,jednu po jednu redjati u pleh i premazivati rastopljenim puterom,a potom kombinovati sa orasima.
Kada se sav materijal utroši,iseći na kocke ili rombove i preliti sa svih strana ostatkom rastopljenog putera.
Karanfiliće zabosti ravnomerno izmedju redova.
Peći oko 30 min na 220C.Ne peći previše jer ne treba da bude jako pečena već rumena.
Sirup:
2 šolje meda
1,5 šolja vode
1 šolja šećera
1 šipka cimeta
naribana korica jedne bio narandze
sok i naribana korica bio limuna
1 vanil šećer
Priprema sirupa:
Ušpinovati vodu šećer i šipku od cimeta.Dodati med,vanil šećer narendane korice limuna i narandze te limunov sok.
Staviti na vatru da provri.
Skinuti ,ostaviti agdu da malo "stiđa",i polako sipati preko baklave.

15 коментара:

  1. Miriše, miriše... Za mene je baklava vrhunski kolač. I ova tvoja je savršena!

    ОдговориИзбриши
  2. Draga Vera, vjerujem da uz ove prekrasne začine baklava i jeste vrlo mirisna baklava.

    ОдговориИзбриши
  3. Mora da je super. Volim baklavu, ali domaću. Jedemo je jednom u dvije godine, ako, jer ovdje to nije uobičajeni kolač. Ideja sa začinskim dodacima, a naročito limunom i narančom u soku odlična je - ipak malo podigne i ublaži slatkoću od koje "trnu zubi"!

    ОдговориИзбриши
  4. Nisam veliki ljubitelj baklave. Zapravo tu i tamo volim pojesti mrvicu dobre baklave, mislim da bi ova tvoja ušla u tu kategoriju. :)Općenito nisam luda za tim tipom kolača ali u ovoj tvojoj i mene privlače začini. Mora biti mirisna. :)

    ОдговориИзбриши
  5. Ja sam u mojoj kući uvijek bila izuzetak, ali obrnuti, dok su ostali tamanili veliku tepsiju baklave u dva dana, ja jedva da bih probala pola komadića. Čak sam se jedno vrijeme ljutila na mamu što ju je pravila svake nedjelje :)))
    Ali ova djeluje zbilja tako mirisno, a slika je prekrasna.

    ОдговориИзбриши
  6. Divna je ova baklava ! Inače je jako volim, a ova sigurno ima poseban miris i aromu, super je !!

    ОдговориИзбриши
  7. Nisam neki naročiti obožavalac baklava, tulumbi...i drugih orijentalnih poslastica, ali ova "diše i miriše" baš dobro!

    ОдговориИзбриши
  8. Predobro izgleda i svi u kući ju jako volimo, prije sam ju jako često radila dok se nismo zasitili (i udebljali)..Odlična ti je Verice!

    ОдговориИзбриши
  9. Nisam ljubitelj, ali ovu bih rado probala :)))

    ОдговориИзбриши
  10. Dear Vera,
    I love baklava, but yours is great!
    Greetings, Diana

    ОдговориИзбриши
  11. I've never tried baklava. Looks good. I've almost sure I'll like it.

    ОдговориИзбриши
  12. sline mi cure! probat ću sigurno, hvlaa na receptu

    ОдговориИзбриши
  13. jako ti je lijepa, iako ne volim baklavu, ova me bas privlaci!

    ОдговориИзбриши
  14. Volim baklave, volim. Sledeći put prosledi jedno parče :)

    ОдговориИзбриши
  15. [u] hi, i found this web site and wonder if anyone had any experience or did buy cookbook software from them ?[/u]

    ОдговориИзбриши