петак, 27. фебруар 2009.

Pogačice sa čvarcima-starinski recept

Ove meke pogacice je najbolje praviti sa drozdinom(ostatkom sitnih,sitnih cvaraka,na dnu kace sa mascu).U nedostatku nje mozete se posluziti i samlevenim cvarcima.Za lisnatost i mekocu pogacica,presudna je mast koju ce prilikom pecenja da "ispuste",cvarci.Tradicionalni recept Vojvodjanskih domacica!


Potrebno je:




900g brasna
1 kvasac
0,5l mlacne vode
2dcl kisele pavlake
1dcl ulja
2 kasikice soli
1 kasikica secera
300g masti
0ko300g mlevenih cvaraka
zumance

Priprema:


Vodu ugrejte da bude mlaka,a zatim joj dodajte so i secer.Zatim umesajte kvasac i ostavite par minut ana toplo kako bi kvasac nadosao.
Brasno prosejte,dodajte mast,kiselu pavlaku i vodu sa kvascem, te ulje i od te smese umesite testo.Ostavite ga ,prekriveno krpom da odstoji,na toplom ,kako bi naraslo.
Kada se udvostruci,razvijte ga oklagijom (krug),a zatim premazite vrelom vodom,zatim prebacite jedan kraj preko drugog,ponovo premazite vrelom vodom,i jos jednom “presavite testo”,premazite takodje jos jednom.
Ostavite da odstoji,a u medjuvremenu sameljite cvarke.Ako nemate cvarake,idealna je i drozdina.
Testo ponovo oklagijom razvijte,i preko njega premazite cvarke kao na kolaz fotografiji.;
Presavite testo po pola i ponovo premazite cvarcima..Ponovo presavijte i ostavite da odstoji.
Kada se testo malo odmorilo,ponovo razvijte oklagijom i vadite okruglom modlom pogacice.
Svaku premazite zumancem
pecite u predgrejanoj rerno oko 20min.dok ne porumene.

Od ove smese možete napraviti i mini pogače, koje izgledaju ovako:






21 коментар:

  1. Ovo obožavam ali mi se čini komplicirano, pa se ne upuštam u tu avanturu. Bilo bi idealnno kada bih na licu mjesta vidjela kako se to radi, možda bih se onda usudila i sama napraviti ih! Ove tvoje naprosto mame da ih se gricne!

    ОдговориИзбриши
  2. sta se radi sa uljem?
    da li to ide u brasno zajedno sa kvascem i masti?
    i koliko grama kvasca u jednoj kesici.......nadam se da je 8gr, jer ovde nemaju drugu velicinu kesica

    ОдговориИзбриши
  3. Izvini draga Jelena sto kasnim sa odgovorom, u pitanju je kockica kvasca od 20g, možes staviti i jednu kesicu, ali ja do sada nisam nikada koristila kvasac iz kesicem, već uvek ovaj svež.
    Sto se tiče ulja ono ide u testo, kad se zamesi, verovatno je došlo do omaske pa nisam unela u text bloga, gledaću da ispravim.Hvala!

    ОдговориИзбриши
  4. Znaš da nikad nisam jela čvarke? Pomirisala ih jesam, ali nisam probala. Ozbiljna sam. Ovo izgleda super!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. kako je moguce da nikad nisi jela cvarke?ne volis takve specijalitete ili nisi imala prilike?

      Избриши
    2. pa iz Dalmacije je. Ja sam iz Vojvodine i nikad nisam jeo slane srdele ili neku tako"morsku glupos"

      Избриши
  5. Upravo pravim, javljam rezultate..jedino me brine kolicina masnoca koja idu u testo plus cvarci.Nadam se da nece biti previse :/

    ОдговориИзбриши
  6. slike lijepo izgledaju... iz komentara vidim da ste rekli da ćete unijeti ulje u miješanje sastojaka,pa ga još nema??? da li ulje ide ili ne u tijesto? pozdrav

    ОдговориИзбриши
  7. Jao pa mora da sam zaboravila, evo sada sam dodala.
    Jelena, možete i prepoloviti količinu msti ili čvaraka, ako hoćete ...:)

    ОдговориИзбриши
  8. E hvala znaci ipak ide ulje. Upravo ih mijesim,pa javljam rezultat. Pozdrav i hvala...

    ОдговориИзбриши
  9. A ne idu ni jaja u recep...ni no bjelance???

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман22. јул 2013. 03:06

    ja sam ih pravila tacno po receptu i ekstra su,sve pohvale za recept.

    ОдговориИзбриши
  11. upravo sam ih napravila-SUPER SU..

    ОдговориИзбриши
  12. a ja cu upravo da ih napravim, ne sumnjam da su super, ovo je jedini pravi recept, a ne oni sa biberom i rumom. javljam cim napravim kako su ispale.

    ОдговориИзбриши
  13. Zdravo! Na kojoj temperaturi ovo treba da se pece?

    ОдговориИзбриши
  14. recept je super, nekoliko puta sam ih pravila odlicne su, jedino sto stavim manje masti.

    ОдговориИзбриши
  15. upravo sam stavio da se pecu javljam rezultat...

    ОдговориИзбриши
  16. Ove pogačice su odlične, no moja mama je pravila i pogacice bez kvasca, koje se ne listaju, najcesce droždina se umesavala u testo.
    Bile su hrskave, prelepe. Taj recept dugo trazim. Pozdav ♥️

    ОдговориИзбриши