уторак, 16. децембар 2008.

Majkine Gurabije

Postoje mnogi recepti za gurabija.Uglavnom se kombinuje margarin ili puter sa mascu,dodaju se orasi,prasak za pecivo i mnogo sto sta.
Ova je nas izvorni recept za gurabije,zovu se Majkine,jer se kod nas bake nazivaju Majkama ili Majkicama.Bez margarina ili putera je,samo od domace svinjske masti,kao osnovne namirnice nas vojvodjana.ja sam koristila integralno brasno,jer je i moja majka sa njim cesto pravila,ne radi mode ,vec zato sto je to brasno,druge klase i bilo je nekada dostupnije i jeftinije,tako da su nasi stari u glavnom njega najcesce koristili.Koristila sam nase vojvodjansko iz curuskog Mlina.
Potrebno vam je:
250g domace masti
500g brasna
4 jaja
4 kasike secera
vanil secer ili stapic vanile
malo mlevenih oraha
Priprema:
Mast,secer i zumanca varjacom dobro izmutite.Dodajte brasno i vanil secer ili ako koristite sipku od vanile,dobro je izmrvite.
Mesite testo obema rukama,dok ne dobijete lepu,homogenu masu.Razvijte je oklagijom na debljinu prsta i modlama vadite oblike.
Svaku gurabiju pre pecenja premazite belancetom i preko svake stavite malo mlevenih oraha.
Peci na 180C oko 10-15min.


Gurabije see obicno nazivaju prostim kolacima,zbog sastava i same pripreme,ali su ne sumljivo najfiniji i najmeksi kolaci za koje ja znam,imaju mnogo prednosti,pocevsi od namirnica koje su svima dostupne-jeftine,lakoca pripreme,i mogucnost mekoce i velike duzine cuvanja ako ih prikladno upakujete.

Нема коментара:

Постави коментар