уторак, 10. септембар 2024.

Pekmez od crnih smokava

Smokve u Vojvodini na našu sreću više nisu nikakva retkost, te kako se klima menja-u našu korist , drvo smokve ima u svakom dvorištu, i ono što je najvažnije baš dobro rode.

Pored zelenih koje su se odavno odomaćile, polako „zapaćujemo“ i crnu smokvu.



Crna smokva je sitnija od zelene i veoma dobro rodi. Meni je lično suvlje teksture, a pogotovo ove godine kada smo svi skapavali od žeđi nekako mi je delovala i suvo iznutra.

Prvi put sam kuvala od nje pekmez obzirom da je imala dosta roda.

Smernice za kuvanje:

Na 2kg crnih smokava, dodala sam 800g šećera i oko 200-500ml vode.

Za početak oprati smokve i odstraniti loše delove i peteljke ukoliko su jako suve.

Smokve direktno nakon pranja stavljam u šerpu gde ću i kuvati pekmez.

Kada sam ih sve oprala i iseckala na sitno posula sam preko njih šećer i ostavila nekih 30 minuta da se sjedini i ogrezne.




Kao što sam vam gore i napisala , smokve su bile dosta suve te sam pre kuvanja na laganoj vatri za početak dodala 2 dcl vode, obzirom da je samo kuvanje i mešanje u samom startu bilo otežano i gusto.

Na laganoj vatri polako mešajte pekmez dok ne počne da vri i dok se smokve ne opuste.

Tokom kuvanja sam odala po potrebi oko 100 ml vode.

Kada se pekmez zgusnuo, inače brže nekako od kuvanja pekmeza od ostalog voća izlila sam ga u male flašice koje sam prethodno ugrejala na 50C u rerni, stavila poklopce i okrenula ih „natraške“.

Nakon nekoliko nedelja sticajem okolnosti sam otvorila jednu od flaša i mogu vam reći da sam zaista oduševljena obzirom da sam mislila da će biti tvrd kao-kitnikez, pekmez je u izizetno mazivnom stanju.


Нема коментара:

Постави коментар