среда, 4. септембар 2024.

Kouloakia Grčki uskršnji keks

Svake godine pa i ove  imam svoj raspored za uskršnje praznike a koji se tiče pripreme kolača a bogami i glavnog menija.

Trudim se da svake godine u moj usktšnji spisak za pripremu uvrstim i po koji novi recept, drugih regiona,, prošle godine sam pravila Czureki-Grčki tradicionalni hleb,  a kako mi je Grčka bliska i draga odlučila sam se ponovo za nešto u skladu sa njihovim običajima i napravila sam Koulourakia-Grčki uskršnji keks.

Veoma ukusan, sa mirisom orijenta, na izgled lak za pripremu.


Sastojci:

250g putera

250g šećera

1 vanilin šećer

1 velika pomorandža tačnije njen ceđen sok (oko 60ml) i rendana korica. Preporuka je da je prvo dobro operete, narendate koricu pa potom iscedite.

2 jajeta

1 kašičica sode bikarbone

¼ kašičice soli

1 prašak za pecivo

700g belog brašna

Za premazivanje kolačića:

1 žumance

1 kašika šećera

2 kašike vode

malo susama 

 


Priprema:


Kod pripreme ovog kolača /keksa je veoma važno da su svi sastojci sobne temperature, te puter, jaja i ono što vam je iz frižidera pre pripeme ugrejte tačnije prilagodite sobnoj temperaturi.

Za pripremu je najbolje koristiti mikser, mada iskusne domaćice slobodno mogu da pokušaju "ručni rad sa varjačom".

Umutiti puter sa šećerom, mikserom oko 5 minuta ili ručno dok ne dobijete potpuno mek, beli krem.

Zatim dodajte koricu pomorandže i vanil šećer i sve sjedinite da smesa bude ujednačena.

Sledeće dodajte jedno po jedno jaje, ali zaista lagano kako bi se svako jaje pojedinačno sjedinilo u kremi.

Iscedite sok od pomorandže i dodajte malu kašikicu sode bikarbone.

Brašno prosejte sa praškom za pecivo i dodajte kašiku po kašiku svo vreme mikserom mešajte

Kada smesa postane teška za korišćenje miksera dodajte ostatak brašna i rukama umesite glatko testo, meko ali da se ne lepi za ruke.

Testo potom prebacimo u čistu posudu i prekrijemo aluminijskom folijom te ostavimo da odmori bar 15 minuta.

U Grčkoj se najčešće prave mali pužići ili pletenice, ja sam napravila male pletenice jer su mi one nekako delovale identično.

Pletenice ređamo na pek  papir i pečemo na 180C.

Kolačiće je potrebo pre pečenja dosta razmaknuti jer dosta narastu.

 Umutimo smesu od žumanca, šećera i vode. Četkicom premažemo kolačiće.

Sačekamo da se premaz osuši pa pravac u rernu. Peku se oko 20 minuta.

 

Нема коментара:

Постави коментар