уторак, 24. октобар 2023.

Pogačice sa kajmakom ili Uja Radetove pogačice

Znam zasigurno da svi imamo neku posebnu osobu koja nam je obeležila detinjstvo i koja sada više nažalost nije sa nama. Najčeće je to neka baba tetica,  nana, snajica a u mom slučaju je to Uja Rade.
Uja rade je bio vršnjak moje mame, i nije mi nažalost bio rođak, ali je živeo nekoliko kuća dalje od naše i družio se sa mojom mamom "od malih nogu", kako je to on umeo da kaže.

Bio je blago zaostao, ali mu to nije smetalo da obavlja sve poljoprivredne poslove , čisti štale i nama donosi svako veče dve litre mleka, uvek bez greške.

Bio je veseljak, šaljivdžija, večito je pevušio posebno pesme od Đorđa Marjanovića koje su se puštale na radiju tog doba u jutarnjoj emisiji-Karavan i kako to uvek biva kod ovakvih ljudi izuzetno skoncentrisan i disciplinovan na radnju koja mu se zada.

Njegovi roditelji su imali samo njega, i veoma lepo i kvalitetno su ga odgajali, te je "Juja", kako je on sam sebe prozvao, bio izuzetno čist, uvek doteran a bogami i malo debeljuškast večito crvenih obraza.

I kako sam vam već napisala da je Juja Rade svako veče u maloj plavoj kantici dolazio  u našu kuću i donosio mleko, često je donosio i sir i kajmak kao iznenađenje za nas najmlađe.

Kajmak sam imala utisak da posebno obožava jer je uvek kada bi ga doneo rekao " Kada ima kajmaka, zloga deca ne misle".

Juja Rade je imao more dobrih i veoma poučnih rečenica, prosto bih mogla reći i mudrih za osobu kakva je on bio, što me je posebno oduševljavalo.

Nažalosr Juja već nekoliko godina više nije sa nama , ali  se ja uvek kada pravim nešto sa kajmakom prisetim  njegove čuvene rečenice " Kada ima kajmaka, zloga deca ne misle", i smatram ovu rečenicu   jednom božanstveno dobrom mišlju, kojom je on u stvari simbolično poručivao da kada ima kvalitetne i dobre hrane, deca će odrastati zdrava, akada si zdrav ne ponašaš se zlo-ne vaspitano.

U to ime sam i ove pogačice nazvala Uja Radetove pogačice u znak sećanja na jednu skromnu, dobru i divnu osobu uz čiju sam ja pozitivnu energiju i pevušenje odrasla, a to je ponekad važnije od bilo čega materijalnog.
Potrebno je:
600g brašna
pola kocke kvasca+50 ml vode+ malo šećera
150g margarina
200g kajmaka
1 jaje
1dcl mleka
kašikica soli
mak i susam za posipanje i žumance za premazivanje pogačica




 Priprema:

Kvasac sa šećerom rastopiti u vodi i ostaviti ga na par minuta da se zapeni.
Brašno prosejati a kajmak i margarin koji ste jedno vreme držali na sobnoj temperaturi sjedinite.
U brašno dodajte jaje, margarin i kajmak, kašikicu soli i mleko.
Zamesite testo.
Testo ne sme biti i suviše tvrdo, te ako vam se učini da će biti, dodajte još malo mleka.
Testo koje ste zamesili ostavite u sudu za mešenje prekriveno čistom krpom da odmori barem 1h.
Zatim kada se udvostruči premesite ga i razvijte oklagijom u pravougaonik, debljine 1cm.
Oštrim nožem secite u kvadrate. Premažite žumancetom.
Pleh obložite pek papirom poređajte pogačice i po njima pospite mak ili susam.
Pekla sam ih na 180C oko 30 minuta.
Prijatno

Нема коментара:

Постави коментар