субота, 8. октобар 2022.

Bunar kifle

Davna su vremena kada su se ove predivne kiflice nalazile na našim astalima. Čini mi se da su nestale iz naših domova baš kao i Bunari iz naših dvorišta.
Na svu sreću ja lično imam mnogo uspomena  vezanih za ono nekadašnje vreme kad se voda "ladna kao led" vadila iz samog dna pod zemljom. 
Leti je tako prijala.

Sećam se i škripe male drvene kantice koja je pevala istu melodiju dok je u sebi dizala vodu  koju smo dočekivali i presipali šarenim ćupom u vanglice i u Vodonošu-ćup koji je služio isključivo za čistu vodu za piće.

Po bunaru u dvorištu ste mogli jasno i da zaključite kakvog je ko imovnog stanja. Siromašniji paori su vadili direktno iz zemlje metalnom kanticom, a sam bunar je bio izrađen od kamena ili je rupa bila samo prekrivena limom.
One bogatije gazdačke kuće su od bunara imale pravu čaroliju.
Ne bih mogla da izdvojim ni jedan bunar, po svojoj lepoti, a videla sam ih mnogo, jer svaki od njih ima istu svrhu, da napoji životinje i utoli žeđ.


Sigurno se sada pitate pa kakve veze ima bunar sa kiflicama, ispričaću vam i razotkriti.
Umešeno testo za ove kiflice se stavljalo u čistu krpu pre nego se kiflice razviju, i ostave na sat vremena u kanticu sa ledenom vodom.
Otud naziv u nekim krajevima za ove kiflice i Ledene kiflice.
Za kiflice vam je potrebno:
pola litre mleka
1kg brašna
3 žumanceta
5 kašika šećera
1 kašikica  soli
200ml kisele pavlake ili milerama
2dcl masti
1 svež kvasac
za posip šećer i vanila šećer



Priprema:

u 1dcl mleka sa malo šećera rastopiti kvasac i ostaviti na toplo da zapeni.
Prosejati brašno u vanglicu, u šolju od 2dcl staviti mast, pomešati sa brašnom,soli, dodati jaja, šećer i kvasac rastopljen u mleku kao i kiselu pavlaku.

Zamesiti testo. Mesite ga barem 10 tak minuta jer testo mora biti lepo sjedinjeno i meko.
Sad, tetso se stavlja u čistu krpu, veže i stavi 1sat u hladnu bunarsku vodu. Znam da nemate sad jedan bunar pri ruci, ali ako želite da ispoštujete proceduru možete staviti hladnu vodu, malo rashlaženu u frižideru u dublji sud i potom testo u njega.

Možete ga ostaviti i bez ovog rashladnog dela da naraste.

Zatim ga premesite, i čupkate testo rukom, ne velike delove.
Oblikujete valjčiće i te valjčiće uvaljajte u šećer pomešan sa vanil šećerom.
Kiflice oblikujte u potkovicu, ređajte u podmazan mašću pleh ili na pak papir.
Pecite na 180C oko 30 minuta.

Za ove kiflice, ko voli ovakve , slatke kvasne kiflice, a ja sam od tih, jer sam navikla na njih, mogu da kažem da ne postoji ali zaista ništa lepše, ukusnije ni jeftinije što sam u životu probala i pravila.

Нема коментара:

Постави коментар