понедељак, 29. август 2022.

Slatko od belog grožđa

Mogu slobodno reći za ovo Slatko od belog grožđa da je zaboravljeno i da se retko sprema, mada danas se mnoga tradicionalna zimnica retko sprema, pa baš i nije čudo da ne pravimo slatko od grožđa.
Moja baka je celo leto pripremala zimnicu, kako koje voće dođe, ona pravi ili kompot ili pekmez, ili sirup sok ili slatko.
Svi ormari su nam uvek bili zauzeti na vrhu, špajz nam je bio pun puncijat, podrum takođe.
Slatko od belog grožđa se pravi od belog grožđa bez semenki, bilo bi dobro da nađete takvo ali ako ne uspete možete ako vam ne smeta krckanje po zubima napraviti od bilo kojeg belog grožđa.



Kada pravimo bilo koje slatko ono što je važno jeste da se bira izuzetno lepo i zdravo voće, jer s obzirom da treba da bude celo i zadrži oblik bilo bi stvarno neizgledno da bude tačkasto ili da fali jedan deo sa voćke:)
Bilo koje slatko da pravim, uvek koristim razmeru 1:1, šećer prema kilogramu voča.

Za ovo Slatko od grožđa  sam koristila i krupno seckane orahe oko 100 do 200g, i limun.

Iako postoji neko mišljenje da je pravljenje zimnice, pekmeza ili slatkog Bogom dano za neke posebne ljude, mogu vam reći da priprema zimnice spada u majednostavnije pripreme.

Voće je potrebno uvek dobro oprati. Ja ako pravim slatko od sitnijeg voća uvek stavim pred sam kraj i limun isečen na tanke kolutove.

U veću šerpu, stavim 1kg šećera i 2dcl vode i prvo na jakoj vatri otopim šečer, i kada počne da vri, ne previše, utišam vatru i dodam voće.

Kada dodate voće , slatko ne bi ste trebali da mešate varjačom ili kašikom, iz prostog razloga da voće ne ugnječite i da ono zadrži svoju celinu.

Kako vam sa druge strane ne bi zahorelo, uvatilo se zbog šećera po dnu šerpe, šerpu ćete morati da drmusate ::)

Penu koja će vam se pojaviti na površini, obavezno skidajte kašikom.

Kada voće počne da se cakli, ja dodam i limun, ne ranije iz razloga da bi zadržao mekoću, oblik i boju.

Proveru da li je slatko gotovo, možda će te moći da vidite i samim okom, po gustini, a ako baš i niste sigurni, u to, uzmite kašiku i tečnost slatog prebacite na tanjir, ostavite da se hladi i ako ima odgovarajuču gustinu gotovo je.

Ja na samom kraju dodam i seckane orahe.


 Od 1kg belog geožđa imala sam 4 teflice manje zapremine.

Нема коментара:

Постави коментар