уторак, 22. фебруар 2022.

Karner Pogača

Kao što uvek kaže, a i sada ću opet, da za napraviti dobru pogaču treba ipak imati iskustva. Mislim da mere za testo nikada nisu problem, u smislu  da znam da većina vas kada nešto pravi drži se mera i ne improvizuje, ali ipak ne smete zanemariti činjenicu, da nekada veličina jaja mogu imati značajnu ulogu, jer dva mala i dva velika jajeta nisu isto, pa na primer ako pravite nešto fino, kao fil za tortu i iscedite jednu narandžu, značiće da li je ta narandža manja ili veeelika.
Možda to vama sada deluje smešno, ali ja zato uvek kažem da testo treba osetiti pod rukama. Iskustvo vas dovodi do toga jer će te tačno znati da li treba dodati još malo malo brašna, ili kada počnete da ga mesite možda da licnete još malo vode.
Zatim, druga stvar kada savladate testo su svakako raznorazni oblici pogača, tako da možete da koristite kreativnost kada je na primer pletete, slažete kao kiflice, ili kombinujete razne druge oblike.
Treća stvar je ono što je meni najfinije, a to je da malo obogatite ukus, tako da umesto mleka možete dodati jogurt ili kiselo mleko, umesto ulja otopljen puter i tako dalje.

Kod ove pogače imamo i oblik i obogaćen ukus tako da čitajte sastojke redom:

Potrebno je za pleh od 36cm
700g brašna tip 500
kašikica soli
kašikica brašna
pola kocke kvasca
1 jaje
100g otopljenog putera
200ml jogurta
100ml vode

za fil sam koristila slani sir.



Priprema:
Priprema pogače je standardna priprema, koja teče tako da sam u mlakoj vodi -100ml rastopila sa šećerom pola kocke kvasca. Kašikom izmešala i ostavila na par minuta da se zapeni.

U veći sud sam prosejala brašno, i kada je kvasac zapenio dodala i jaje, i jogurt i otopljeni puter kao i sos.
Rukama sam zamesila testo da bude glatko i mekano i da se odvoji od posude za mešenje.
Potom sam ga preklopila čistom krpom i ostavila na toplom mestu sat vremena da se odmori i da se udvostruči.

Kada se testo uduplalo, prebacila sam ga na radnu površinu i velikom oklagijom razvila koliko god sam mogla a li da ne bude tanje od  5-6 cm.
Od gore po testu sam premazala sir, a potom oštrim velikim nožem testo isekla na trake.
Pripremila sam tepsiju za pečenje i obložila je pek papirom i zatim uzimala traku po traku i uvijala u spiralu i ređala ravnomerno po tepsiji.  Znači prvo u sredini jednu traku koju sam rukama uvila u spiralu a potom u oblik puža, te onda sve ostale spiralne trake okolo nje ređala. Videćete da izgleda vrlo vrckavo ko kakvi karneri na suknji :)
Od gore posula susam, a možete i mak i kim, premazala žumancetom i ako vam je ostalo putera slobodno ga isecite na sitne kockice i poređajte po pogači.

Pekla sam je u predgrejanoj rerni na 180C oko 40 minuta.
 

Нема коментара:

Постави коментар