уторак, 21. април 2020.

Špric keks


Kada sam išla u osnovnu školu, bile su te neke kako ih ja zovem čudne devedesete. Bio je rat, nestašica, ali moram reći da su se moji roditelji strašno trudili da daju od sve od sebe s da ja i sestra ne oskudevamo, odnosno da ni u jednom momentu ne osetimo da smo gladne ili ugrožene.

Tata je često pre sankcija znao da ode sa čika Tošom u Mađarsku, u Segedin i da nam donese divne sireve i svašta nešto lepo i ukusno. 
Taj momenat kada smo ja i sestra već kasno u noć čekale njihov povratak i kasnije raspakivanje nikada neću moći da zaboravim, koliko da su ta vremena možda bila nesretna , to su bili za mene neki posebni trenuci kojih se i dan danas sećam sa nekim "leptirićima u stomaku".
Jednom prilikom doneo je iz Segedina i mali zlatni aparat za keks, sećam se da su tada ti aparati bili mnogo popularni i da sam bila presretna što ga napokon i ja imam, jer e,što sam volela da jedem vrlo sam pokazivala sklonost i ka kuvanju :)
Sutra dan sam ga isprobala. 
Mama i ja smo se prosto igrale sa bezbroj modli  različitih šara, istiskivale smo i kombinovale vanilu i kakao, aparat je za mene bio toliko savršen da ga i dan danas čuvam i koristim.

Takođe keks iz aparata je bio "zvezda večeri" svake moje eskurzije.
 Sećam se samo kakvo sam oduševljenje izazvala kada sam ga u vozu u povratku kući iz Niša izvukla divno upakovanog u kutiju od starki.
Danas  kada sam ga pravila,  odnosno uvek kada ga pravim, setim se kako tata vadi zlatnu kartonsku kutiju i stavlja je na sto, i kako je na kutiji bila slika duguljastog aparata, i kako sam ja pomislila da je to neki -aparat za kobasice...
Potrebno je za keks:
250 g putera 
150 g šećera
vanil šećer
1 jaje
450g brašna

Od ovih sastojaka umesiti glatko testo. Kada kažem glatko mislim na testo koje nije pretvrdo i ne rasipa se, a ni previše mekano da vam se lepi za ruke, nego sjajno, glatko.

 Sigurno se pitate da li treba dodati prašak za pecivo, te ću odmah reći da ne treba,
Testo ostavite u frižideru nekih 30 minuta a i ne morate ako žurite, ali ja preporučujem i uvek kada pravim keks ostavim testo najmanje 30 minuta u frižider.

Smesu odmah podelim na dva dela i u jedan deo dodam kakao, ili 50g otopljene čokolade.
Sada imate dve boje i možete početi avanturu kombinovanja.
Kada pravim kombinovane oblike onda napravim dva tanja valjka i spojim jedan sa drugim.
Ili jednobojne valjke, polako stavim u špric i istisnem.
Ima dve veličine, veoma sitni i veći oblici.
Uglavnom  pravim veće oblike, iako su i sitnio veoma interesantni..
Što se tiče pečenja važno je da vam rerna bude prethodno zagrejana.
Peku se na 200C oko 20 minuta.
Ne treba da budu prepečeni tako da ih možete peći i kraće ali gledajte redovno u rernu.
Čim počnu da tamne, vadite ih.
U mnoštvu fotografija, verujte bilo ih je i više, pokušala sam da vam prikažem razne oblike.


1 коментар: