понедељак, 29. јул 2024.

Slatko od borovnica

Opšte je poznato da mi srbi mnogo držimo do-tradicionalonog slatkog.

Doduše u mojoj kući najčešće I prvo se pravilo slatko od belih trešanja, ako je nekako moguće u što većem broju teglica, zatim višnje, jagode i kupine, i tu je nekako bio kraj.



Slatko od borovnica sam počela da pravim nekoliko godina u nazad, jer je borovnica ova pitoma zaista nekako postala zaštitni znak naše zemlje i u jednom period na pijaci zaista može da se kupi kilogram-dva veoma povoljno.

Potrebno je:

1kg borovnica

800g šećera

1limun

 


Borovnice operete hladnom vodom kako bi zadržale oblik,  ostavite ih u cedku da se dobro procede od viška vode.

Na kilogram voća se obično preporučuje isto toliko šećera ali ja sam količinu smanjila na 800g,  smatram da je to sasvim dovoljno, jer se borovnice ne kristališu previse I zadrže bolju aromu I boju.

 


Elem, borovnice stavite u veću šerpu, stavite šećer preko njih, ne mešate niti dirate ništa, možete samo onako malo protresti tu šerpu da taj šećer obujmi svo voće.

 

Poklopite šerpu čistim poklopcem i ostavite na suvo mesto I hladnije oko 10-12h.

Slatko se kuva bez da mešate voće varjačom. Na laganoj vatri kuvajte, naoružajte se strpljenjem a i kada su u pitanju manje količine mnogo brže se I skuva.

 

Povremeno protresite rukama šerpu gde je slatko vodeći računa da vam ne zagori.

Kada se sirup ušećeri, a možete to proveriti i kada stavite kašikicom malo sirupa na tacnu, ako se zgusnuto spušta niz istu znači da je slatko gotovo, tada dodajem kolutove limuna koji sam prethodno dobro oprala.

 

Od 1kg borovnica imala sam 4 manje staklene dunstflaše

Нема коментара:

Постави коментар