уторак, 18. јун 2024.

Begečka jama i Begečka riba

Begečka jama prirodno stanište ne samo za biljke i životinje nego i za sve nas Begečane koji smo tu odrasli i još uvek odrastamo.

Jama sa posebnim begečkim naglaskom je zaštićeno područje, u kojem se nalaze staništa koja su u nestajanju  a za njih vezane su životinje i zajednice divljih vrsta.

 

Nekako ovde ne mogu da budem objektivna, jer Begečka jama je mesto na kojem sam ja odrasla i provela svoje detinjstvo, mladost a i dan danas kada mi se ukaže prilika, bez obzira da li je zima ili leto potrudim se da odem..

Ono  o čemu želim da ovde pišem je Riblja čorba i pečena riba koja je na Jami prvoklasna, friška,  i još uvek se sprema po tradicionalnoj recepturi.

Činjenica je da se danas sve nekako modernizuje, pojednostavljuje, menja da nam olakša, pa tako je došlo do izmena i kod riblje čorbe, u smislu da je neko izmislio da riba u njoj ne treba da ima kosti, nego da se file ribe iseče na kocke, pa vi draga gospodo samo gutajte😊

Mene takva modernizacija, da to tako nazovem izluđuje. Riblja čorba bez kostiju?! Pa gde to ima?

 



Ovde na Begečkoj jami možete da naručite po pristupačnoj ceni fantastičnu riblju čorbu sa ribom divno isečenom, mešanom ribom i da kada jedete morate prstima da odvajate kosti, a nakon toga te iste prste da poližete. 😊

Ko voli može da naruči i testo. Ja ne volem😊

Pečena riba za čistu 10, bilo je tu svega od smuđa, soma do štuke i kečige, a i dekoracija koja može da se pojede😊

Pa dragi moji, drage moje, zasucite rukave i naučite vašu decu da jedu ribu, da odvajaju kosti od ribnog mesa, jer tako ćemo sačuvati jednog dana u našoj budućnosti ovu dobru riblju čorbu od odnihisečenihkockica-bog zna čega .

 


E sad uživajte-jer Dunav je naše more.

*Begečka jama-Zaštićeno područje je sastavni deo međunarodnog ekološkog koridora reke Dunav. Ovo područje ima odlike rečnog, jezerskog, barskog, močvarnog i šumskog eko sistema i prirodno je stanište brojnih biljnih i životinjskih vrsta, Prostor Begečke jame je obogaćen živim svetom, od kojeg je prisutno 125 vrsta biljaka, oko 150 vrsta ptica, 11 vrsta gmizavaca i 18 vrsta insekata. Takođe je i stanište 14 vrsta riba.

 

Нема коментара:

Постави коментар