субота, 2. мај 2020.

Pogača od heljdinog brašna

Brašno od heljde veoma volim, i moram priznati baš često pravim raznorazna peciva sa njime, odnosno pogače, hleb.....
Pored toga što mi prija,  uglavnom ga i kombinujem sa belim brašnom.
Tako sam i ovu pogaču kombinovala sa obelim brašnom iz prostog razloga što kada su u pitanju hlebovi, odnosno sva peciva u koje planirate da stavite brašno koje nije belo, morate biti spremni da neće biti toliko vazdušasto i meko kao kada ga radite sa belim brašnom.
Pogaču sam pravila iz razloga što sam je koristila kao podlogu za mazanje a nisam baš želela da bude "gnjecava" niti previše tvrda te sam  dodala u odnosu na osnovu od heljdino brašno i neznatan deo -grame belog.

Potrebo je:
350g heljdinog brašna
150g belog brašna
pola kocke kvasca
pola kesice praška za pecivo
kašikica soli
kašikica šećera
200ml mleka
100ml vode
50 ml ulja
Za posipanje susam, ulje za premazivanje pogače.
Priprema:
Kvasac rastopite sa 100ml mlakog mleka i šećerom, kada zapeni dodajte ostalim sastojcima i zamesite testo. Testo treba da bude mekano.
Tako zamešeno testo sam oblikovala u oblik pogače i odmah prebacila u pleh u koji ću peći.
Prethodno pleh nauljite ili obložite pek papirom.

Pogaču premažite od gore sa uljem, i prekrijte alu folijom.
Pričvrstite krajeve alu folije za pleh.
Ostavite oko sat vremena.
Potom skinite alu foliju.
Videće te da je veoma narasla.
Oštrim nožem napavite zareze po sredini ili šta želite i pospite susam.
Pre nego što ću staviti da pečem pogaču zagrejala sam rernu na 230C.
Kada sam počela da je pečem, smanjila sam temperaturu prvo na 180C pa potom na 200C.
Peče se oko 30- minuta

Нема коментара:

Постави коментар