недеља, 29. март 2020.

Vojvođanske krmenadle

Često se dešava da su ona najukusnija jela baš ta za koje vam ne treba ni puno vremena ni puno sastojaka.
Sećam se da mi je moja Majka ove kremenadle često pravila, a pri tome je uspela i da počisti dvorište,  nahrani živinu...i još mnogo mnogo toga.
Žao mi ješto nismo više vremena provodile zajedno, a takođe mi  je posebno žao što se tada nisam više zanimala za vojvođansku kuhinju i mnoga jela koja mi je ona spremala još uvek ne mogu da kakao se to kaže "potrefim".
Verovatno iz razloga što se sve pravilo "od oka" i natenane plus iskustvo ...

Ono što mi mnogo smeta je naravno modernizacija jela.
Na primer imala sam prilike da na internetu vidim Grenadir marš sa maslinovim uljem i pire krompirom...
Zašto smo u stanju da sve pokvarimo?
Zašto pravimo valjuške sa avokadom?
Znate kada se izgubi svoja nit prošlosti, nestaće i budućnosti.
Zato molim Vas ne izmišljajte vojvođanska jela na egzotičan način....
 

Za kremenadle na vojvođanski način jepotrebno
6 manjih kremenadli
2 srednje glavice luka
kašika aleve paprike
mast
2dcl paradajza kuvanog
malo vode



Priprema:
Kremenadle sam maljem lagano izudarala i posolila.
U tiganj sam ih ređala tako što sam prvo dodala mast u tiganj pa kada se ugrejala spuštala jednu po jednu krmenadlu.
sa oko 1dcl vode sa pomešala alevu papriku i prelila preko kremenadli i od gore iseckala crni luk na kriške.
Preklopila sam tiganj poklopcem i ostavila da tinja na laganoj vatri.
Povremeno sa pazila da ne zagori i menjala strane tačnije okretala krmenadle.
Kada su većim delom bile pečene dodala sam paradajz.
Domaći kuvani paradajz.
Sve sam lepo kuvala na laganoj vatri dok paradajz nije ispario i dok se nije stvorio gini saft.
Eto vidite lagano fino i ukusno, a kremenadle meke kao duša.



3 коментара:

  1. I meni je moja baka ovako pravila krmenadle... a njene pogačice sa krompirom ne mogu nikako da potrefim...

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман13. мај 2022. 10:52

    kao sto se vidi, i ti si mnoge rezepte modernizovala i neminovno, nasa secanja ce ostati samo secanja.. pozz od stare Bacvanke ;)

    ОдговориИзбриши