понедељак, 3. децембар 2018.

Palačinke

Post se zove veoma jednostavno. Palačinke, ili šta ste sve hteli da znate o palačinkama a niste smeli da pitate.
Svakako da na internetu imate milion i jedan recept za palačinke, ja sam evo priznajem bila jedna od onih koji su preko interneta tražila recept, i u početku valjda je to takvo pravilo nisam naletela na ono što želim.
A šta želim?
Želim prave ukusne tanke palačinke,poput onih iz detinjstva. Ne želim sa heljdom ,španatom, žitaricama...
Želim obične ali obične palačinke.
Poput onih bakinih.
Ako ste i vi jedna od onih koji želi obične palačinke onda ste na pravom mestu.
Znači nema nikakve filozofije, potrebno je mleko, brašno, jaja, ulje malo šećera i soli.
Naravno i ono što je neizostavno je i kisela voda.
 
 
 
Za testo je potrebno:
Ja preporučujem duplu meru a za početak evo recepta.
Potrebna su vam 2 jajeta, koja u dubljem sudu kulinarskom žicom dobro izmutim, ali zaista penasto.
Dodam kašikicu soli i kašikicu šećera.
Zatim 1dcl ulja, 2dcl mleka i 1 dcl kisele vode.
Sve lepo polagano izmešam kulinarskom žicom, a potom dodajem brašno.
Na ovu količinu vam je dovoljno 400g brašna.
Kako sve mutim kulinarskom žicom potrebno je da brašno postepeno dodajete.
Ali zaista postepeno jer će te tako izbeći da imate grudvice.
Neko doda i na vrh noža sode bikarbone ali ja mislim da je to ne potrebno jer ima svakako kisele vode. 
Da bi one bile tanke i lepe potrebno je da imate dobar tiganj.
Ja sam prezadovoljna sa Texel tiganjem za palačinke, i moram da priznam da u mojoj dugogodišnjoj istoriji pečenja palačinki nisma bila tako zadovoljna kao sa ovakvim tiganjem.
Možda će te izdvojiti veću sumu novca ali imaćete kvalitet.
Zatim odrediti kutlaču sa kojom će te sipati palačinke. Znači srednje veličine ili onu manju, ne bas previše malu.
Kada pečem palačinke veoma malo dodajem ulja. Za početak tek tek.
Kada sam ranije koristila neke tiganje u početku su bili ok, ali su kasnije zahtevali ulja pri prečenju svake palačinke ili su se u suprotnomlepili.
Zato smatram da je texelov tiganjtu ne prikosnoven.
Takođe smesu odma ne koristim.
Ostavim je da ostoji barem 30 minuta.
Ukoliko ne znate da okrenete palačinke sami sa tiganjem onako u vis obavezno nabavite špatulu. Texelova špatula je svršena a pri tom ne krza tiganj.
Dakle, pecite jedite, mažite.
Moja preporuka su mak i kristal šećer. ali u onako vruće.



Нема коментара:

Постави коментар