четвртак, 20. септембар 2018.

Špikovana Zečetina i Bela Čorba

Nedelja je dan kada se priprema bogati ručak. Doduše mi smo u Vojvodini navikli da je nedelja rezervisana za "supe, sosa i mesa" ali ponekad nedeljni ručak može biti i malo bogatiji.
Svakako svaki ručak treba da se započne supom ili čorbom, ukoliko imate veće društvo za stolom a nećete da se maltretirate supom i zakuvavanjem rezanaca, dobra ideja je da napravite fantastični belu čorbu.
Uvek sam mislila da se npr bela čorba ili paradajz čorba pripremaju veoma komlikovamo ali nije tako, sada ću vam napisati recept za Belu čorbu koja je tako jednostavna za pripremu odnosno Belu čorbu koja će vas podsetiti na detinjstvo jer je baš takva kakvu je meni moja baka uvek spremala. Zatim Špikovana zečetina, zečije meso je veoma suvo ako se dobro ne pripremi i može da se desi da vam bude i tvrdo i da se mučite onda da ga "sažvaćete". Napisaću vam recept za perfektno meaknu zečetini "prste da poližeš", gde se sigurno nećete osramotiti ako se pridržavate recepta   a koji je veoma jednostavan , i koji se kako ja to volim da kažem "sam kuva" tako da će vam ostati vremena da pripremite i dezert. Ukoliko imate vremena podosta možete napraviti jednu "pravu " tortu tako ja zovem torte sa korama i filom, a ako ste u stisci sa vremenom možete napraviti Šlag tortu za koji sigurno svi imamo recept. I naravno ja sam pravila i košnice, Za košnice koje su za mene Kraljjice sitnih kolača morate pored sastojaka imati i kalup.
Bela Čorba-Br:1 Ručka



Sastojci za Čorbu su sledeći:
Sastojci:
500 gr mesa, to može biti sitno sečeno pileće meso, svinjsko, teletina. Ono što ja insisitiram je da bude veoma sitno iseckano jer svakako lakše se sipa i brže skuva.
 veza zeleni
manji celer
2 glavice crnog luka
2 krompira
2 kašike  sirćeta
2 čena belog luka
peršunov list
aleva paprika
ulje
so i biber

Priprema:

Meso iseći kao što sam i rekla na sitno.Staviti u vrelu vodu da se kuva. sastojci su za tako da kažem 5-7 osoba, a šerpu srednje veličine možete koristiti odnosno malo veću.(iskuksne domaćice će to odlično znati da ocene). Na laganoj vatri se sve kuva sa poklopcem.
Posebno skuvajte zelen, celer i krompir  pa kada je skuvan ne previše da se rasipa procedite i dodajte mesu. 
Crni luk sitno isecite, propržite na malo masti ili ulja dodajte brašno, przite dok ne porumeni, zatim i alevu papriku (najbolje sve to pripremiti u tiganju, i ja insistiram da to bude na masti) i sve sipajte u čorbu.


Kad čorba prokrčka zajedno sa zaprškom, posolite je i pobiberite. naravno po vašem ukusu.  Pre služenja čorbu začinite sirćetom i sitno seckanim belim lukom i peršunom.A možete dodati i jednu kiselu pavlaku. Ja je uvek dodam i to tako na samom kraju kada čorba provri dodajem lagano kašiku po kašiku i varjačom lagano mešam da nema grudvica.
Ova čorba se služi sa kriškama limuna, Limun dobro operite i pre služenja isecite na kriške i poslažite na tanjir tako da gosti sami mogu po svom ukusu da ga iscede u Čorbu.
doduše možete i sami pre iznosenja da isedite malo limuna u Čorbu.


Špikovana zečetina

Zećije meseo je veoma zdravo ali bih rekla i veoma retko na našem jelovniku.
Ukoliko ne možete da nabavite domaćeg zeca od proizvođača potrudite se da barem bude mlad i svež. Takođe za ovaj recept zec mora biti isečen.
Pored zeca potrebna je i slanina nekih 200g slanine na jednog zeca srednje veličine.
Slaninu morate iseći na trake.
so i biber.
Veća šerpa sa poklopcem malo belog vina ali i ne morate.
Zeca prvo dobro operite i posolite.
Zatim oštrim nožem napravite rezove i u njih zabodite slaninicu.
Očistite celu glavicu belog luka, i isecite na krupnije kocke.
Stavite od gore po mesu i nalijte vode te količine da zec bude ceo pod vodom, ali tu vodite računa znači ne da bude "preplavljen". Staviti ulja .
Šerpu preklopite i lagano krčkajte.

Ukoliko je zec mlad neće se dugo kuvati ali ono što je važno pazite stalno na njega a to znači , lagana vatra ako treba dodati još vode , okrenuti ga povremeno.
Posle određenog vremena probosti viljuškom i ako je meso mekano znači da je gotovo.
Ja zeca nakon toga prebacim iz šerpe u vatrostalni sud.
Možete obariti krompir i pirinač pa zećetinu staviti na taj prilog.



Нема коментара:

Постави коментар