среда, 17. октобар 2012.

Čorba od bundeve sa kiselom pavlakom i Prevrnti kolač od bundeve i meda

Sezona je bundeva. Sada je ima svuda i svakakva jela možete pripremiti od nje.
Ja je volim, nisma je otkrila od nedavno već je jedem skoro čitav život.
Za to treba da zahvalim svojo baki i roditeljima.
Najviše od svega volim Bundevaru.Ali volim i svakakva druga jela od nje.
Ovu čorbicu takodje obožavam.
Prijaće vam da se zagrejete u prohladnim jesenjim danima a dodatak kisele pavlake u njoj je kao "saliven"

Potrebno je:
2 kašike ulja
1 glavica luka
400g pirea od bundeve znači oko 600g bundeve
5dcl vode
so i biber
2dcl kisele pavlake
Priprema pirea:
Očistiti bundevu od semenki  i od kore. Naseći na kocke i staviti u šerpu . Naliti vodom. Skuvati i kada omekani, odnosno kada bude skuvana ocediti je, ispasirati ili u blenderu samleti.
zagrejte ulje u tiganju i pootom dodajte luk. Izdinstajte.
Dodajte izdinstan luk pireu od bundeve.
Dolijte vode.
Kuvajte dok ne provri.
Kada bude gotova, tačnije kada provri i malo se ohladi, dodajte u nju 2dcl kisele pavlake.

Prevrnuti kolač od bundeve i meda
.I jednostavan kolač može da bude božanstevno ukusan.
Ako mu dodate vanile, cimeta meda.
Tako je nastao i ovaj.
Prevrnuti kolač od bundeve, pečenih lešnika, meda, cimeta..i vanile...Mirisala je cela kuća!

Potrebno je:
3 jajeta
500g bundeve
2 kašike cimeta
100g meda
6 kašika šećera
500g bundeve
100g lešnika
4 kašike brašna
pola kesice ili 2 kašikice praška za pecivo
1 kesica vanila šećera
folija 
okrugla ili četvrtasta  tepsija
Prvo sam tepsiju obložila folijom.
Poredjala u nju očišćenu svežu bundevu, isećčenu na kocke.
Po bundevi sam prelila med i iseckala lešnike.
Pekla sam je tako na 180C.
Kada se već na oko videlo da je skoro pečena, preko nje sam izlila smesu od cimeta koju sam napravila ovako:
3 belanca sam ulupala u čvrst sneg.
Dodala šećer, žumanca i cimet.
Dobro izmiksala.
Potom dodala brašno, prašak za pecivo i kesicu vanil šećera.
Pekla sam na 200C.
Kada je kora pečena, okrenula sam kolač naopako na tacnu.
Skinula potom foliju i ostavila da se ohladi.
Hladan posuti prah šećerom.

5 коментара:

  1. I ja isto volim tikvu, oduvijek. Kao i kod tebe, baka i deda uvijek su pekli bundevu u peći na drva, pa je imala onako finu koricu, bila slatka, nema boljeg deserta. Odlični su ti recepti, jednostavno, a tako dobro.

    ОдговориИзбриши
  2. Posebno mi se svidja kolac... Mi bundevu oduvek koristimo za bundevaru i pecemo komade u rerni. A tek pre nekoliko godina smo ju poceli stavljati i u slana jela. Pruza zaista mnogo mogucnosti!

    ОдговориИзбриши
  3. Recepti su super, budeva je tako inspirativna! a blogu je darivanje, pa navrati :)

    http://www.milinkuvar.com/darivanje/

    ОдговориИзбриши
  4. Ja sam od onih koja je bundevu ipak tek od nedavno otkrila, ali sam je jako zavoljela. Juhe jedem u svim mogućim kombinacijama, a kako upravo imam u frižideru nešto ispečenih kockica bundeve sutra radim ovaj kolač koji me jako mami. Sviđa mi se juhica, ali kolač mi je favorit, sve mi tako dobro izgleda !

    ОдговориИзбриши