петак, 08. јануар 2010.

Trobojne Štangle od oraha

U Vojvodini se na drugi dan Božića ili Uskrsa krstenom ili venčanom kumu nosi kolača takodje i udatim sestrama ili kćerima.
Ranije je to bila slatka pogača sa suvim grozdjem,te raznorazne torte sa orasima.
Danas je to sasvim izobičajeno,te se retko ko toga seti ili eventualno ponese kupovnu bombonjeru.
Ove trobojne štanglice od oraha su moj predlog ukoliko se ipak odlučite da odnesete nesto slatko...:)

Potrebno je:
Prvi sloj:
200g oraha
200g šećera
200g brašna
200g margarina
pena od 5 belanaca
Od ovih sastojaka dobro umesiti testo.
Pleh obložiti pek papirom.Testo nalepiti i peći na umerenoj temperaturi.
Drugi sloj:
5 žumanaca umutiti sa
250g prah šećera i
2 vanil šećera.
Kada se dobro umuti i kada se prvi sloj ispeče,premazati ovu smesu i malo peći na umerenoj temperaturi.
treći sloj:
200g oraha preliti sa 1dcl kipućeg mleka i kada se ohladi dodati 70g margarina i
250g prah šećera
Mutiti dok ne bude meko,dodati 4.rebra topljene čokolade .
Preliti preko prvog i drugog sloja.
Ne peći već posuti mlevenim orasima.
Prijatno!!!

19 коментара:

  1. ovo je jako fini kolač od oraha, sviđa mi se recept i jako lijepo si ga napravila, super ! Recept preuzimam pa kada malo odahnem od blagdanskih kolača sa kojima sam definitivno pretjerala ide na isprobavanje :)

    ОдговориИзбриши
  2. Uf uf, svaki zalogaj sigurno ima 5000 kalorija! Čini se odličan i spremam ga u file "Novi recepti" (u njemu su svi koje definitivno kanim isprobati).

    ОдговориИзбриши
  3. Eh, šta ćeš, moderna vremena, bombonjere i čokolade je najlakše za poneti! Vera, dobar post, kratko i efikasno napisan. Mnogi bi mogli učiti od tebe! Pozzzz!

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala vam.Branka,potpuno te razumem,meni je mesec januar najgori.Zima je,slabije se krećemo a ishrana povećana...:)

    ОдговориИзбриши
  5. ja ovaj kolač znam pod imenom kraljevske štangle i stvarno zaslužuju taj naziv. Sviđa mi se post, ostaće barem zabeleženo, ako se jednom zaboravi, šta se nekada radilo u vreme ovih praznika.

    ОдговориИзбриши
  6. U mene se ovaj kolač zove Abesinci. Stvarno je jako fini kolač.

    ОдговориИзбриши
  7. Vera obožavam tvoje priče o običajima.

    Ja uvijek volim odnijeti nešto ručno izrađeno.

    Štangice su prefine

    ОдговориИзбриши
  8. Šteta je što stari običaji izumiru, treba ih održavati jer oni čine dio našeg identiteta. :)
    Štanglice jako lijepo izgledaju i baš mi se sviđaju. :)

    ОдговориИзбриши
  9. Odlična ideja za poklon, a štanglice djeluju sočno!

    ОдговориИзбриши
  10. Hvala vam,kolać je ukusan i izdasan.kako god se zvao mnogo je dobar i verujem da sve koje ste ga pravile niste ostale ravnodusne prema njemu.

    ОдговориИзбриши
  11. http://ruza123.coolinarika.com/slike/prikazi/271560

    ОдговориИзбриши
  12. Draga Ruzo-Mirjana,hvala ti na poverenju,izgleda bogato!

    ОдговориИзбриши
  13. Dear Vera,
    delicious ...
    There are many awards for you
    /for me/,hugs Diana

    ОдговориИзбриши
  14. Ove štangle su naj...naj...Ja ih zovem Budimpeštanske šnite još od moje mame koja ih je često pravila zato što mogu duže da stoje, i što stoje duže one su ljepše (ako uspiju ostati duže...mljac)
    LP
    Phoenix

    ОдговориИзбриши
  15. Fenomenalne stanglice koje se prave jos u obliku meseca...

    ОдговориИзбриши