среда, 13. мај 2009.

Sok od Zove



Ova lekovita biljka izuzetno je bogata gvožđem, natrijumom, kalijumom ali i mnogim drugim materijama, te je izvrstan lek u slučaju prehlade, oboljenja bubrega, mokraćne bešike i probavnih organa

Zova (bazga) je samonikla biljka koja raste kao grm ili manje drvo, visine do pet metara. Cvetovi ove biljke su sitni, mlečnobeli, jakog i veoma prijatnog mirisa. Ukus cvetova je gorak i aromatičan. Plodovi su sitni, a kad sazru, dobijaju tamnoljubičaste bobice s crvenoplavim sokom. Sirove bobice imaju neprijatan ukus ali se od njih može praviti veoma ukusan kompot.
Zova cveta od maja do jula. Lišće, kora i koren sakupljaju se u proleće, cvet u junu dok se još sasvim ne rascveta, a bobice se beru pred kraj leta kada potpuno sazru. Spoljašnji, sivi sloj biljke se baca, a koristi se samo unutrašnji, zeleni deo. Nakon branja, cvetovi se nižu na konopac ili stavljaju na papir i čuvaju na toplom mestu da bi se što pre osušili i sačuvali žutobelu boju. Ako cvet promeni boju, potamni i postane smeđ, treba ga baciti…
#Izvor:

Casopis Lekovito Bilje






SOK OD ZOVE


45 cvetova zove,
5 l vode,
3 kg šećera,
3 limontusa.

Skuvati vodu sa šećerom. Ohladiti i dodati cvetove zove. Ostaviti da odstoji 24 sata.
Onda procediti i umešati limontus.
Sok razliti u boce i ostaviti na hladnom i mračnom mestom.
Ako ste u mogucnosti da naberete i cvet bagrema,bilo bi idealno dodati 2-3 u ovu smesu.

72 коментара:

  1. Odlično, Vera! Ja ga nikad nisam pravila, ali moja mama dok su mi deca bila mala - obavezno! I naravno, tu su bili još kopriva, borovnica, trnjine... mislim na samonikle biljke.

    ОдговориИзбриши
  2. Dobar sok, ali bez limuntusa; pravi limun nije toliko skup.

    ОдговориИзбриши
  3. MMMM,najukusninji sok ikad smisljen,onako ne presladak,super za bubrege.Ciao Sandra

    ОдговориИзбриши
  4. Nisam još nikad kušala ovakav sok. Od domaćih sam pila samo sok od bazge i bio mi je super :)
    Pusice :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман13. мај 2012. 05:37

      ma bazga zova zofa sve je isto samo razlika u govoru ;=P

      Избриши
  5. Prije je moja mama radila takve domaće sokove. Ali zadnjih godina smo to zapostavili. Možda ja dobijem volju:)))

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман15. мај 2009. 13:44

    Sok Extraaaaaaa MMMMMM

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман16. мај 2009. 14:23

    moj komsija pije sok od zove i zbog toga je postao neplodan.

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман26. мај 2009. 12:56

    Da li je tacno...da kod muskaraca utice na impotenciju ? ? ? :(

    ОдговориИзбриши
  9. Анониман28. мај 2009. 05:56

    ma daj nemoj te izmisljat kakve veze zova ima sa impontencijom...

    ОдговориИзбриши
  10. Kakve veze ima ne znam,ali i ja sam cula da zova utice na impotenciju

    ОдговориИзбриши
  11. Анониман11. мај 2010. 03:52

    супер сок, обожавам га и ове године ћу га сама правити

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман13. мај 2010. 03:33

    Naravno, nista ne valja u preterano velikim kolicinama, pa ni sok od zove...

    ОдговориИзбриши
  13. Анониман15. мај 2010. 04:53

    jel zova zdrava za decu

    ОдговориИзбриши
  14. Анониман15. мај 2010. 06:45

    naravno da je zdrava za decu.. ne sadrzi konzervans :D i taj sok od zove kada se napravi 5l od 45 cvetova je u obliku sirupa i razblazuje se kako ko voli.. i jos nesto da dodam. ako pravite sok u vecim kolicinama npr,30-40 litara a stavljate konzervans moze da stoji u spajzu ili nekoj drugoj tamnoj prostoriji dugo vremena.. medjutim ja npr. nikada ne stavljam konzervans jer on nije zdrav za odrasle ljude pogotovo decu , onda te sokove stavljam u zamrzivac i kad mi zatreba litra izvadim ono se otopi i super je ukusa, kao da je tek napravljen sok :D

    ОдговориИзбриши
  15. Анониман22. мај 2010. 10:37

    ia sam ga juče pravila posle sto godina

    ОдговориИзбриши
  16. Анониман24. мај 2010. 03:42

    interesuje me koja kolicina limuna yamjenjuje odgovarajucu kolicinu limuntusa, tj koliko limuna yamjenjuje kesicu limuntusa

    ОдговориИзбриши
  17. Анониман26. мај 2010. 09:28

    Masatera, zova ili bazga je jedno te isto !!!

    ОдговориИзбриши
  18. Анониман31. мај 2010. 14:52

    Sok od zove gerantovano ne utice na impotenciju!Pijem ga od malena i sad imam 3 cerke.

    ОдговориИзбриши
  19. Анониман6. јун 2010. 09:11

    Potreban mi je recep za sok od ploda zove

    ОдговориИзбриши
  20. Анониман7. јун 2010. 09:53

    ja imam drugaciji recept,pa valjda je to isto(40 cvete zove potopiti sa 3 l vode i 7 limontusa,nakon 24 sata procediti i dodati 3 kg.cesera)u svakom slucaju sok je ekstra na ovaj ili onaj nacin.pozdrav

    ОдговориИзбриши
  21. Анониман10. јун 2010. 15:37

    sok je super,moze da se stavi i limun i limontus

    ОдговориИзбриши
  22. hey :) da te pozdravim...
    malopre sam nacupala zovu tu u komsiluku :D pa sam sad posla da trazim recept, i prvo na tebe naletim :)) evo pravim po tvome :)
    samo , reci koliko limuna ? ja i ne znam da li cu ovde naci limuntus :(

    ОдговориИзбриши
  23. Koliko čaša soka od zove (napravljenog od sirupa i vodom razblaženog) je dozvoljeno popiti dnevno?!

    ОдговориИзбриши
  24. Ja ga pijem od svoje druge godine a sada imam tideset.Najlepsi sok ikada,pogotovo leti,sa par kocki leda.Uzeo recept od mame i svakog juna napravim barem dvadeset litara.

    ОдговориИзбриши
  25. Анониман13. март 2011. 12:46

    I ja sam čula da nije dobar za muškarce,moja svekrva ga je uvek pravila i super je!Ali...imali smo dosta poteškoća dok nisam zatrudnela,pomislili smo i na to,zato se ne usudjujem praviti ga mojim dečacima!

    ОдговориИзбриши
  26. Bez gluposti i rekla-kazala babskih priča oko impotencije i problema sa plodnošću kod muškaraca - to apsolutno nije istina!!! (ako problemi postoje - tražiti uzrok i rešenje kod lekara - impotencija je problem u glavi, a problemi plodnosti idu od steriliteta pa do smanjene pokretljivosti sprematozoida, što opet može zavisiti od raznih faktora ...ovo se sve odnosi na muškarce)
    Jedini problem koji može nastati od preterane upotrebe soka od zove (lat. sambucus nigra) je povećan apetit (što je nakada i bio lek kad su deca u pitanju) - sve drugo su samo priče - ništa nije dokazano!!! Inače drugi delovi biljke imaju veliki nivo kalcijum-oksalata (CaC2O4) - zato bez obrade nisu za upotrebu!!!
    Nadam se da je ovih par redova nekom bilo od pomoći.
    RN

    ОдговориИзбриши
  27. Ovaj sok je jako popularan u Skandinaviji i oni ga sami prave ali ima i da se kupuje- ja sam kupovala redovno. Sada u Australiji ga mogu samo kupiti u Ikea jer ovde nemamo zovu. Pozdrav svima

    ОдговориИзбриши
  28. Анониман13. мај 2011. 11:52

    Pozz svima ja sok od zove pravim na sledeci nacin: 10 cveta zove potopiti u 1l vode,dodati 2 limontusa uz povremeno mesanje ostavit da odstoji 24h. Procediti i dodati 1kg secera, mesati dok se secer ne istopi. Ako sok spremam za zimu onda na 1l sirupa dodajem po 1gr salicila, flase drzim na suvom i hladnijem mestu (podrumu). To je mnogo mala kolicina salicila a pomaze mu u odrzavanju.
    Kolko cveta tolko i soka!!! POZZ

    ОдговориИзбриши
  29. Анониман15. мај 2011. 05:01

    U mogucnosi smo da na beremo! Fala na upozorenju i fala na lepim recima By LoSmy!

    ОдговориИзбриши
  30. Анониман15. мај 2011. 06:48

    MOZE LI MI NEKO POMOCI DA LI SE POD CVETOM ZOVE (KADA JE U PITANJU SOK-SIRUP) MISLI NA RASCVETALI CVET ILI CVET U PUPOLJKU,
    KADA GA TREBA BRATI UJUTRU, UVECE ILI MOZE BILO KADA U TOKU DANA.
    TREBA LI CVET DA SE MALO PROSUSI ILI SE SVEZ POTAPA U VODU?
    UNAPRED SVIMA KOJI SU VOLJNI DA MI POMOGNU HVALA.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман8. јун 2012. 02:56

      MISLI SE NA RASCVJETALI CVIJET, INAČE BROJ CVIJETOVA SVAKAKO YAVISI OD NJIHOVE VELIČINE, NEKAD SU JAKO SITNI, A NEKAD KRUPNI, ZATO JA PRIMJENJUJEM PRAVILO DA U POSUDU SMJESTIM ČISTE CVIJETOVE I DOSPEM VODE DA IH PREKRIJE I ONDA ODREDIM KOLIKO TREBA ŠEĆERA I LIMONTUSA ILI LIMUNA PO VOLJI.

      Избриши
    2. tacno je za impotenciju ja sam pio sok od zove 5 godina i sada imam problem sa potencijom... nema erekcije vec dve gogine sad mi je 90 godina ...

      Избриши
  31. Анониман18. мај 2011. 01:29

    ma pio sam sok celog zivota dvije dece imam pa nasi deovi i ocevi ga trosili i

    ОдговориИзбриши
  32. Анониман19. мај 2011. 13:22

    super je sok,ja ga pijem vec 25 god.......

    ОдговориИзбриши
  33. Хехехе :) Камо среће да утиче на импотенцију, пили би га сви мушкарци као суманути. Вероватно сте хтели да кажете да утиче на потенцију, што је сасвим супротно и било би забрињавајуће. Мало писмености и здравог разума никада не шкоди. Иначе, има толико других ствари које свакодневно радимо, а које доказано лоше утичу на плодност и полну моћ. Сок од зове најбоље освежава, а ја га често разређујем киселом водом, што је још боље. Понекада га (само малкице) додам и шприцеру, да заслади.

    ОдговориИзбриши
  34. Анониман22. мај 2011. 03:58

    nebojsa pobrkao si loncice!!!!

    ОдговориИзбриши
  35. Анониман23. мај 2011. 01:38

    juče sam nabrala 10 cvetova zove i potopila ih
    u 1l vode sa 1 limontusom. Kad odstoji 24 ilči 48h procedicu ga i dodati 1kg šećera.Prvi put ga pravim ,zato u maloj kolicini,jer neko kaze da ga ne valja puno piti. koliko je to puno?Iz predhodnih komentara zakljucujem da je sok od ZOVE nista dr nego lekovit,daleko od toga da je štetan. a 100% JE UKUSAN

    ОдговориИзбриши
  36. Анониман23. мај 2011. 13:35

    Evo jos jedan recept !!!
    45 cvetova zove staviti u 6 L vode , dodati 4kg šećera (belog) i ostaviti da stoji 48h.
    Procediti kroz gazu ili kakvu pamučnu tkaninu i dodati 10 kesica ili ti 100gr limuntusa , dobro promešati limuntus i sipati u flaše !!!
    Bez brige nikakve probleme neće praviti vašoj prostati (25 godina ga pijem u nenormalnim količinama tokom leta)
    Sve najbolje i živeli !!!
    Pozz robbiyu

    ОдговориИзбриши
  37. Анониман24. мај 2011. 02:23

    Cula sam da skodi srcu i krvnim sudovima,ako se pije sok od zove.Da li je to istina?

    ОдговориИзбриши
  38. Анониман25. мај 2011. 03:57

    Da li valja sok od zoveza muskarce?

    ОдговориИзбриши
  39. Анониман25. мај 2011. 12:43

    Ma cujte tako je dobar da mora da je stetan.

    ОдговориИзбриши
  40. Анониман29. мај 2011. 15:13

    Natali
    Cist sok od zove je jake arome, ko voli to je super. Ali za ublazazavanje, moze se dodati ista kolicina nane (mente) sto ce samo u letnjim mesecima dati jos vise osvezenja. Probajte, necete pogresiti !!!

    ОдговориИзбриши
  41. Анониман1. јун 2011. 17:21

    ja sam pre neki dan pravila po prvi put.
    35 cvetova
    3l voda
    1kg secer
    3 cveta bagrema
    3 limuna
    ( ja ne volim mnogo sladak sok pa zato samo 1 kg secera)

    citam komentare i ono sto bih ja dodala je:
    limontus ne bi preporucila, a tek salicil nikako, niti konzervans, jer mogu samo da stete.

    da li je neko/a pravio/la sa medom umesto secera? to bi bila najzdravija varijanta :)

    jasmina

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, neka nam javi količinu meda!To bi bilo genijalno!

      Избриши
    2. Анониман7. јун 2013. 12:46

      nabrala sam dosta cvetova ali nemogu se odluciti koji od ovih recepata da upotrebim

      Избриши
  42. Анониман4. јун 2011. 13:50

    45 cvetova zove potopiti u 5 litara vode i pustiti da stoji 24 sata, procjeditii dodati 3 kg secera, nakon 24 sata kad se šećer otopi dodati 4 limuna i 4 narandže iscjeđene, sipati u flaše i u frižder il zamrzivač do upotrebe Rada

    ОдговориИзбриши
  43. Анониман12. јун 2011. 08:37

    Sok je odlican. Iako ga pravim prvi put izabrala sam ovaj recapt i nadam se da ce mi uspeti.

    ОдговориИзбриши
  44. Анониман14. мај 2012. 13:28

    Ja sam danas zavrsila prvu turu (duplu)soka od zove, do kraja sezone cu nastojati da napravim jos koju. Ovo je najlepsi sok za letnje vrucine, jer sa par kockica leda i kriskom limuna garantuje najbolje osvezenje. Lekovita svojstva su vec nabrojana, pa da ne davim sa tim. Ovo je moj recept za sirup: 40 cvetova, 10 limuntusa i cetiri litre vode ostaviti da odstoji u poklopljenom sudu 24 sata. Nakon toga procediti sok kroz cistu gazu i dodati mu 2kg secera, dobro izmesati i ostaviti da odlezi jos 24 sata. Sok sipati u ciste flase i dobro zatvoriti. Prijatno i ziveli!

    ОдговориИзбриши
  45. Hvala svima na idejama, predlozima te vašim receptima za ovaj genijalan sok!

    ОдговориИзбриши
  46. Анониман15. мај 2012. 10:13

    Sirup od zove (koji se razblažuje sa vodom po ukusu i pravi se sok):

    U 4 l vode dodati 4 kg šećera, 10 limontusa i 30 cvetova zove. Sve dobro promešati, prekriti i ostaviti da odstoji 24 h. U toku stajanja potrebno je par puta promešati, zbog šećera koji hoće da se taloži na dnu. Ja praktikujem da smešu par sati ostavim na suncu, brže se otopi šećer.

    Ove godine sam napravila 20 l sirupa. Vidim da su degustatori - suprug, rodbina i prijatelji zadovoljni :)

    ОдговориИзбриши
  47. Анониман16. мај 2012. 09:36

    Znaci nemora nista kuvati ? I moze da se odrzi do zime ?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман23. мај 2012. 04:33

      Sirup od zove ili(bazge)Ja ga pravim na ovaj jedinstven po mom misljenju nacin malo drugaciji od ostalih sirupa od zove.
      Svi znamo da cvetovi zove nisu iste velicine i tezine pa sam se odlucio da bih dobio istu kolicinu il(tezinu)da pravim sirup od zove na ovaj nacin:
      Naberem u sumi gde je cisto i nema zagadjenja cvetova zove od prilike koliko mi je dovoljno uvek malo vise. Nabranu zovu tako suvu sa makazama isecem samo cvetove a drske bacam cvetova treba da bude za jednu po meni normalnu dozu kilu i trista suvih cvetova, dobro ih oprati iz vise voda nacediti kilogram ipo limuna koru sitno iseckati pa metnuti u seckalicu i jos isitniti, na tu kolicinu treba 12litara vode kupovne u balonu od 6 litara, (ja sam koristio rosu), a jos je bolje izvorna provereno pitka na to dodati 12 kg. secera moze i manje(10kg.)Opranu zovu staviti u vecu posudu dodati sok od limuna i sitno iseckanu koru pa sve to preliti sa 8 litara vode i ostaviti uz povremeno mesanje da nebi pozutela zova drzati 5o do 65 sati. Secer prokuvati i ostaviti da se hladi. Zovu procediti i dodati sirup od secera dobro ujediniti, po ukusu mozete dodati malo limuntusa, mada ja ne dodajem limuntus. Ovo je kolicina za sirup od zove odprilike za 18 do 20 flasa od litre. Mozete prepoloviti. Ako nemate gde smestiti ovu zovu u hladnom mestu odvojite kolicinu koju ce te da pijete odmah, a u ostalu dodajte konzervansa mada nije zdrav, jedno 4 kesice, ako metnete konzervans treba da sacekate da ostoji da bi ste mogli da pijete. Inace meni je stojao 3 god. i bio je pitak!!!. Ja ga pijem na ovaj nacin, razmutim u bokal po mom ukusu kolicinu koja mi odgovara isecem limuna na kolutove po ukusu i stavim leda, a sto se tice muskosti nemoj da se brinete ja sam musko i imam 4 dece a pijem ga vec 50 godina i nista mi nefali!!!. Mislim da ce vam se svideti izuzetno je dobar, i dugotrajan. Pozdrav.

      Избриши
    2. Hvala puno na ovako lepom odgovoru!!!

      Избриши
  48. Анониман18. јун 2012. 04:52

    Da li mogu napraviti sok od isusenih cvetova zove bez grancica...samo cvetovi???

    ОдговориИзбриши
  49. Анониман18. јун 2012. 04:56

    Da li se moze napraviti sok od isusenih cvetova zove???

    ОдговориИзбриши
  50. Mislim da moze, sto da ne, cvetovi su u ovom soku glavni sastojak,od grancica slabe vajde...)

    ОдговориИзбриши
  51. Meni se vise ne dize od ovog soka. :(

    ОдговориИзбриши
  52. Анониман15. мај 2013. 13:35

    Sok je stvarno odlican...ALI I JA SAM CULA DA DECA MUSKA NEBI TREBALO DA PIJU,UPRAVO ZBOG INPOTENCIJE.E SAD DAL JE ISTINA ILI NE...NE BIH ZNALA.

    ОдговориИзбриши
  53. Анониман19. мај 2013. 13:42

    odličan sok,ja ga pravim ovako:
    60 cvjetova potopiti sa 4 l vode i ostaviti da odstoji 24 sata,onda procjediti i dodati 4 kg šećera,1 kg izrendanog limuna i 2 limuntusa,pa opet ostaviti da odstoji 24 sati pa tek onda procediti.

    ОдговориИзбриши
  54. Анониман29. мај 2013. 12:11

    obozavam sok od zove!

    ОдговориИзбриши
  55. Анониман31. мај 2013. 06:52

    Ljudi neka baba verovatno joj dosli gosti pa je bila skrta i nije htela izneti sok, a kao izgovor rekla da nevalja za musku decu... Te babske price neke valjaju ali sto se tice Svetaca a ostale gluposti mogu okaciti macku o re :))) Sok je extra keva mi je napravila 40 litara i miran sam narednih 100dana :D

    ОдговориИзбриши
  56. Анониман13. јун 2013. 00:51

    koliko soka treba da se popije i gde je rizicna granica da ugrozi muskost?

    ОдговориИзбриши
  57. Анониман2. мај 2014. 09:10

    Ja planiram da ove godine prvi put pravim sok od zove, a umesto šećera dodaću steviu. Nadam se da će uspeti. Znam da je šećer i konzervans ali ja ću sok čuvati u zamrzivaču.

    ОдговориИзбриши
  58. Анониман6. мај 2014. 10:24

    Nabrani cvetovi, oprani i stoje u vodi!
    Buvice su skoro sve otpale pri pranju, malo je ostalo sigurno. Nadam se da nece pokvariti ukus :)
    Super je recept, pozdrav!
    J.

    ОдговориИзбриши
  59. Napravila sam sok od zove i dodala kesicu konzervansa. Posle koliko sme da se pije posto je konzervans ubacen?

    ОдговориИзбриши
  60. Napravila sam danas sirup od zove iubacila sam kesicu konzervansa. osle koliko sme da se pije zbog konzervansa?

    ОдговориИзбриши