субота, 3. септембар 2011.

Nije Alva Halva i Ružice sa Četen Alvom

Pre par dana sam se vratila sa mora, i verujte mi da mi je to jako, jako teško palo, jer kada bih mogla ostala bih na moru ceo život.
Moram vam odati i da sam se malo ugojila, a tome su glavni krivac Tulumbe, koje sam jela u neograničenim količinama a da mi nije pozlilo....:)
Usput sam vam i pripremila jedan fini recept sa Alvom.
Zahvaljujući vašim blogovima, različitosti naših kuhinja, moram da vam priznam da am tek pre par godina otkrila, ali zaista otkrila razliku izmedju Alve i Halve.
Meni tada vojvodjanskom kulinarskom laiku je sve izgledalo potpuno isto, a onda me je Selma sa bloga Cooketa "prosvetlila" i tada sam prvi put napravilas Bosansku Halvu-moju veliku ljubav. Inače kao dete sam znala samo za jednu jedinu Alvu i to onu vašarsku Ćeten Alvu)kako mi volimo da je zovemo = i naravno , neizostavni Kretoš...:)

A šta je Alva-Ćeten Alva? 
 "Halva je poslastica koja vodi poreklo sa Bliskog istoka. Halva je najviše rasprostranjena u zemljama Bliskog istoka, Turskoj, Grčkoj itd, a u Srbiji se halva zadržala kao omiljena poslastica jos iz doba Turaka. Ime halva potiče od arapske reci „halava“ sto znaci slatkiš.

Glavni sastojci halve su tahini i šećer. Halva je poslastica koja se dobija od šećera i tahinija(vise u tahiniju)
Zbog prisustva tahinija u halvi ona se odlikuje visokom energetskom vrednošću, sadržajem minerala i vitamina. Tahan Halva se preporučuje posebno u danima posta upravo kao odličan izvor gvozđa, kalijuma, kalcijuma i kompleksa vitamina B. Poznato je da je susam najbogatiji vitaminom B od svih do sada poznatih biljaka."

Kako je napraviti Home made?
Recept: 
425 g tahini paste
 2 belanceta
 250 g seckanih neslanih pistacija  ili pečenih lešnika-nije obavezno sirup :
2 solje ( od 200 ml secera
 1 solja vode
 2 kasike ekstrakta vanile
Priprema:
Kuvati sirup oko 25 minuta a zatim prohladiti.
Od belanaca umutiti čvrst sneg.
U posebnoj posudi mikserom umutiti tahini a potom ga dodati belancima. Dodati 3/4 šolje sirupa a potom pistaće ili lešnike, i preostali sirup
Staviti u posudu sa poklopcem, najbolje onoj od praznog sladoleda i ostaviti u frižideru oko 3h.




A sada  moje Ružice sa alvom-Ćeten Alvom
Za kore:250g brašna

100g putera ili margarina

2 kašike vode.

2 kašike čećera
cimet po ukusu 


Priprema testa:
 
Za fil: 
 Jedno pakovanje od 300g ćeten alve
Priprema:Brašno prosejati,dodati sitno na kocke isečen buter,te rukama izmrviti testo.Dodati vodu,umesiti testo te ga oblikovati u loptu a zatim ga staviti u frižider na 1h.

Potom oklagijom rastanjiti u krug, premazati ćeten alvom, i uviti u rolnu.
Ja sam rolnu držala 30 minuta u frižideru a potom sekla parčadi debljine 2-3cm.
Redjajte u pleh i pecite na 180C oko 30-40 minuta.
Ja sam ih još onako vruće iz rerne posula cimetom.
Možete ih preliti i sirupom -agdom, ali ja nisam jer su i ovako mnogo mnogo slatke!

Za dušu i nepce.....
Babadakije

Tulumbe

14 коментара:

  1. Ih br sto nam to radis..koje divote.Hvala za objasnjenje o Halvi..ja ih volim obe..a vidis nisma nikad pravila dodatno kolace sa Halvom:)
    Super.Inace meni je Pcificki Okean skoro ispod prozora i samo cekam akd ce lepse vreme.Svaki dan sam na obali(soim sredom kad se vojnici iz obliznje kasarne tu kupaju).Mada dodje mi nekad da se akrijem zia zbuna i virim:PP

    ОдговориИзбриши
  2. Srce ce me strfiti, sve moji najomiljniji kolaci, a dijeta u punom jeku:(((((
    Za ove Babadakije nisam nikada cula, ali je ideja super (jesu to okrugle tulumbe punjene slagom:)))? Gdje ste vi to bili na moru (da i ja odem tamo, koji kolaci, ne bi me plaza vidjela:))?

    ОдговориИзбриши
  3. Ništa od navedenog nisam probala, osim baklava, tako da bih rado prošvrljala po ovim pladnjevima i probala sve redom.

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala ti za ovaj recept za Halvu. Predivne slike i kolači :)

    ОдговориИзбриши
  5. Gdje si bila na moru?

    Upravo mi je pao šećer od tvog posta i sad nema druge nego da se uputim negdje na komad baklave barem..

    ОдговориИзбриши
  6. Gdje si ti to bila na godišnjem odmoru? U zemlji slatkiša... Nisam znala za alvu-halvu ali znam da sezam je jedna super namirnica. Odličan izvor kalcija, čak bolji i od mlijeka...

    ОдговориИзбриши
  7. Mogu ih samo gledati jer nisam ljubitelj ovih poslastica...Predivne slike i tvoje pisanje...Pozzz

    ОдговориИзбриши
  8. Ni ja nisam znao da postoji razlika između halve i alve. I da budem iskren istu, tj. iste nisam jeo još od malena, i kroz maglu se sećam ukusa.

    Hvala na definiciji Halve.

    Vrlo lep post i ružice izgledaju fantastično!

    Puno pozdrava.

    ОдговориИзбриши
  9. Pozdrav..imas dve nagradice na mom blogu..saltko zasluzeno;)

    ОдговориИзбриши
  10. ODLIČAN post i prekrasne slike, Vera!
    Nisam ni znala da alva i halva nisu isto!
    Hvala puno na informacijama! Btw, volim onda eto i alvu i halvu ;) A ružice su divne!

    ОдговориИзбриши
  11. Šta ti to pokušavaš sa ovim fotkicama:) Jel hoćeš ti da ja riknem od ovog;) Alvu obožavam još od malena, ali nikada nisam probala da je napravim... ma, volim sve divne turske poslastice:) Divan post, a slikice - leleeeee;) Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  12. Ovo je divno !! Sve sam isprobala i rado bi si priuštila neograničene količine , ali nedavno sam se počastila tek sa malom količinom halve. Mogla bih je i ja isprobati u home-made verziji.
    Drago mi je da ti je na moru bilo lijepo, i ja ga jako volim i vrijeme na odmoru mi uvijek prebrzo prođe.

    ОдговориИзбриши
  13. Slazem se sa svim komentarima, i fotografije i recepti, sve je fantasticno.
    Bio sam vise puta na bliskom istoku i raspitivao se o receptu za halvu. Kazu da je prava halva sa medom namesto secera! Secer mu dodje kao jeftinja varijanta... Probao sam i stvarno je ukusnije.

    Pozdrav iz Kanade.

    ОдговориИзбриши