недеља, 29. септембар 2024.

Starinski rolat od jabuka

Jedno malo sećanje na mog dedu


Moj deda je živeo preko osamdeset godina iako ga nikada nisam videla bez cigarete u ruci.

Davnih dana , kada se duvan uvijao uvek je imao kesicu u džepu čakšira koja je onako malo izvirivala a koju je punio po potrebi   u letnjoj kujni  uzimavši  na kredencu iz  kartonske kutije, koji nismo smeli da diramo😊 Naravno moram da napomenem da su kutije bile od Majkinih konaca za šlinganje, gore onako providne :)

Sećam se tog divnog svežeg mirisa duvana, prvi dan kada ga je deda donosio/kupovao  imao je divnu zlatnu boju i meni je lično , a bila sam malo dete veoma veoma privlačno mirisao.

Od tog duvana dedi je kažiprst uvek bio “zlatan” i toga se uvek sećam kada pomislim na njega.

Moj tata ga je zvao “baba”, i to ovako kada se napišem zvuči pomalo ženskasto ali tada kad se izgovaralo zvučalo je sa  velikim poštovanjem i strahom, jer deda je iako je imao šest razreda osnovne škole bio izuzetno mudar čovek.

Govorio je malo, ali skladno i lepo, savetodavno i mudro.



Takođe kada pomislim na mog dedu uvek mi  se ispred očiju pojavi slika  stola sa krem mušemom i šunkom. Deda je voleo šunku i svako jutro je sekao za fruštuk sa lebom. 

Činjenica da je šunka stalno stajala na stolu danas je prosto neverovatna i ne može ni da se zamisli.

Elem, od kuda deda sada u ovoj priči o rolatu sa jabukama, jeste što nekako mi se učinilo da kada pišem o receptima uvek pišem o ženskoj strani😊

Ovaj rolat od jabuka je  prastari kolač, koji smo često pravili, i ne samo mi nego i svi  u selu, a znate kako je to nekada bilo, da muški nisu toliko jeli slatko, kolača i torti barem u našoj familiji, ovaj rolat je jedan od onih koji su i moj tata i moj deda uvek jeli, sigurno iz razloga što  jabuke daju neku kiselost.


Potrebno je:

5 jabuka 

5 jaja

1 čaša od 2dcl  šećera

1 čaša od 2dcl brašna

1 prašak za pecivo

1 vanilin šećer

3 kašike ulja



Priprema

Prvo umutiti belanca pa dodati šećer i vanil šećer a zatim žumanca.

Potom dodati ulje i brašno i na samom kraju prašak za pecivo.

Moja Majka je dodavala umesto praška za pecivo pola kašikice sode bikarbone.

Tepsiju srednje veličine obložite pek papirom, nekada se dobro namasti i pobrašnjavi :)

Izrendajte na dno jabuke.

Preko jabuka izlijte testo.

Pecite na 180C oko 30 minuta.

Gotov rolat prebacite na čistu krpu i uvijte tako da deo sa jabukama bude u sredini.

Al se nekad dobro jelo baš:)


Нема коментара:

Постави коментар