уторак, 7. март 2023.

Slane buhtle sa sirom-Komšiluk još uvek ume da iznenadi

Moja Majka kada bi štogod napravila recimo  krofne, mekike ili kifle uvek bi  stavljala par  komada u plehani tanjir ili malu vanglu, a ja sam po njenoj zapovesti to nosila u  komšiluk.

Nije naš komšiluk da se razumemo bio glada, ali svaki put kada smo im odneli nešto friško pečeno, odmah bi se prihvatili da probaju.

Ma ni mi nismo bili drugačiji.

Sećam se uvek a bilo je to pre mnogo nogo godina, možda sam išla u prvi ili drugi razred osnovne škole, da sam došla u sumrak kući, i da su majka i deda bili u to vreme na njivi u proletnoj setvi.

Ušla sam onako gladna u dvorište i pomislila kako danas moram sama da spremim sebi nešto da jedem.

Znate kako decu sve mrzi pa je i mene mrzelo, i u jednom momentu od moje lenjosti, htela sam da odsečem krišku leba, ajde reko čisto da nešto stavim usta.

U jednom momentu otvorila su se vrata kapije i u dvorište je ušla baba Katica koja je u vanglici donela, a kome drugom nego nama fine ma baš sad, ovog momenta pečene mekike. I sada se sećam zrna soli koje su bila slepljena na zlatnoj pečenoj korici mekika.

Sećam se i bledog lica baba Katice moje komšinice, koja je bila sitna osamdesetogodišnjakinja, povezana u crnu maramu, sa crnom haljinom i teget keceljom.

Danas kada pravim mekike uvek se setim ovih, iz ovog dana, ni sama ne znam zašto.

Običaj nošenja u komšiluk kod nas nije prestao. Mi nosimo Slepčevima, Slepečvi nama...I tako u krug.

Donosi nam tetka Sofija, mi odnesemo čika Radoslavu.

Ove slane buhtle nam je donela tetka Ljilja, baš kad smo se najmanje nadali i kao što pogađate bili smo gladni.

Što bi se reklo Zdravo gladni i u slast smo ih pojeli.




Za testo je potrebno

1 kocka kvasca

pola kašikice šećera

600g brašna

80 ml ulja

200ml mleka

1 jaje

1 žumance

200ml jogurta

so


Nadev:

sveži kravlji sir i so po želji.

Priprema:

Kvasac rastopite u 1dcl mleka, dodajte šećer i ostavite na toplom mestu oko 10 minuta da zapeni.

Potom prosejte brašno, dodajte kvasac, soli po želji, razmućeno jaje i žumance, a potom preostalim mlekom i jogurtom i umesite glatko testo, te ostavite na toplo mesto da se volumen udvostruči.

Za to vreme sveži kravlji sir pomešajte da nema velikih grudvica i dodajte so po želji.

Testo koje se udvostručilo premesite i razdelite na sitne loptice.

Svaku lopticu istanjite oklagijom i sa jednog kraja dodajte nadev od sira.

Potom slobodne krajeve sa strane uvijte unutra a zatim u rolnu.

Ređajte ih u pleh jednu  pored druge i pre pečenja ostavite da odstoje bar 15 minuta.

Zatim ih pecite na 180C.


Нема коментара:

Постави коментар