четвртак, 9. април 2020.

Pita od španata i ostali prolećni recepti

Ovih dana sam svašta pripremala, ne samo zbog situacije što smo svi zatvoreni u kućama zbog virusa, nego i doba godine. Proleća, kada polako kreće povrće, pre svega tu mislim na moj omiljeni španat.


Takođe ovu godinu  a nadam se i recepte i uopšte ovaj period bez obzira kakav god da je je ulepšalo prelepo začinsko bilje. Naknadno ću vam ga slikati i obrazložiti svaki začin ponaosob. Svakako učinila me sretna ideja da ću sada držati začine na terasi i sa njima u tako svežem stanju uspeti da poboljšam ukus mojih jela.


Kako sam razne stvari spremala od španata a i od ostalog povrća, sve ću recepte a neke i samo ideje podeliti u ovom jednom postu.
Za početak ću vam dati recept za ovaj divni kremasti rižoto sa prazilukom i tikvicama.

Spremala sam ga na sledeći način:
oko 200g riže sam prvo obarila ali ne sasvim, kako se kasnije ne bi raspadala kad je sa osztalim sastojcima još malo dokuvam.

U veliki vok tiganj sam stavila kašiku veliku jelovnu maslinovog ulja,i dodala 1/4 na kolutove iseckanog tanko praziluka.
Npr to vam je nekih 5 cm.
Jednu malu  tikvicu sam dobro oprala i sa korom, znači nisam je čistila isekla na tanke kolutove.

U ulje sam dodala praziluk i tikvice, i začinila, kada začinim pored soli ili nekog drugog začina uvek dodam i bibera.
Dodala sam i 2 dcl vode i sve na laganoj vatri kuvala-pirjala uz povremeno mešanje.

videće te tokom kuvanja možda će biti potrebne dodati još malo vode. Kada ocenite da su tikvice omekanile kao i praziluk, ja dodam i pola male kašikice senfa,a potom i pirinač i sve polako sjedinim i mešam na vatri još par minuta.

Pita od španata

Pitu od španata možete napraviti očas posla, nadev sam pravila od španata i mladog sira a korice su od heljdinog brašna.

Za koru je potrebno:
100g margarina
150g heljdinog brašna
50g belog brašna
1dcl hladne vode
Margarin sam isekla na kocke i dodala brašno, prvo sam te sastojke sjedinila i potom dodala malo po malo vode, kako bih dobila glatko testo.

Fil:
100g obarenog španata
400g sira
so po potrebi
1 jaje
1dcl kisele pavlake

Sve sastojke za fil sam sjedinila kulinarskom žicom.
kod ovog fila vi naravno možete dodati još i npr sekane tikvice..praziluk...

Okrugao pleh sam namastila i posula brašnom te lepo rasporedila testo. Možete ostaviti jedan mali deo testa akko želite da pravite ukrase.
Izlila sam fil.
Pekla sam na 180C oko 30-40 minuta.
Gotovu pitu sam od gore posula svežim peršunovim listom






Takođe sam ovih dana pravila i fokaču sa paradajzom. Tačnije snimila sam video koji možete pogledati na mom you tube kanalu, ili klikom OVDE.
Već nekoliko puta sam objavila recept za fokaču i sa bosiljkom i paradajzom i sa origanom i maslinama, ali uvek su tako fotogenične i tako ukusne, da prosto fotkica fokače nikad dosta..:)
Takođe sam ovaj pu pored toga što sam od gore stavila krupnu morsku so, posula i svežim peršunom, koji je prelepo zamirisao i poboljšao ukus fokače.
i za kraj jedna mala idejica za odličan doručak.

U pitanju je kajgana sa jajima , španatom i salamom.

Sve što vam je potrbno su jaja, seckana salamica, začini koje volite i malo  barenog i isečenog španata.

Uživajte u proleću !









Нема коментара:

Постави коментар