уторак, 4. септембар 2018.

Integralne pogačice sa kiselim mlekom

Moja majka-baka je živela dugo, relativno dugo jel te za naše uslove i našu zemlju. Sećam se da je uvek imala govorila kada se dogodi da umre neko pre sedmadesete "Baš mlad čovek". To mi je tada bilo čudno, Hm, mlad, a sedamdeset godina. Danas kakao starim shvatam šta je mislila.
Takođe moja majka je do samog zadnjeg dana imala jako dobar apetit posebno što se tiče tanko isečene slaninice-pečene.
Jela je dosta hleba, barem dva parčeta za doručak, mnogo je volela torte, čvarke...Uvek je govorila kada bih se spremala ujutro za školu a ona doručkovala "Eto dušo, dobto je što me apetit nije nikad napuštao..".

U stvari ne sećema se da je ikada vodila računa o hrani, tačnije integralno brašno nikad nije koristila, nikad nije kuvala na maslinovom ulju samo na  svinjskoj masti.

Mogla bih svašta još da dodam, ali pokvariću ovaj baš zdrav integralni recept ili ću vam u najgorem slučaju naterati vodu na usta pa će te pojesti nešto veoma kalorično.
Ja danas u mojim godinama pazim šta jedem.
Ne mogu reći da jedem samo zrna i "seme lana" desi se da pojedem i nešto kalorično .Iskreno dobru hranu volim više od svega.
Ali kao što sam već i napisala trudim se ali zaista da izbacim masno, slatko, trudim se da jedem više voća i povrća a manje hleba.

Ove pogačice često pravim, veoma su izglende u stvari mislim da je kod ovakvih da ih nazovem zdravih peciva veoma važno da ne budu neutralna, bljutava već da imaju lep ukus.

Za pogačice je potrebno od sastojaka:
250g integralnog brašna (a znase da ja koristim brašno Mlin Žitoprerada Novi Bečej
50g putera
2 dcl kiselog mleka, ja najviše volim ovčije
1 kašikica soli
malo bibera
1 kesica praška za pecivo
za od gore susam i seme lana

Prirpema:
Brašno prosejati sa soli i praškom za pecivo, dodati malo bibera, pa kiselo mleko.
zamesiti testo i ostaviti da odstoji barem pola sata.
Testo zatim rastanjiti i vaditi okruglom modlom male  pogačice.
Od gore ih nauljiti ili još bolje otopiti puter i svaku premazati pa dodati susam i lan ja sam dodala i ovsene pahuljice,  malo rukom "potapkati" da se semenke zalepe.
Peći na 180C oko 20 minuta.

1 коментар:

  1. I love biscuits! These look so tasty with the sesame seeds on top. Thanks for the share, hope you have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.
    Greg Prosmushkin

    ОдговориИзбриши