среда, 23. април 2014.

Urmašice ili Tatlije

Kada su se 50-tih godina prošlog veka, u naše mesto doselili baba Bosa i deda Pero, moja baka je tada stekla najbolju prijateljicu. Bosa i Pero su se doselili iz Bosne, sa malim sinčićem Ratkom, (sada je on već dobrodržeći deda) a kasnije su dobili i Radu.
Baba Bosa je bila domaćica a Pero je radio kao fizički radnik.
Ono što su prvo razmenile moja baka i baba Bosa su naravno bili recepti. Baba je Bosu  savetovala kako da napravi španat sa mlekom i belim lukom, a za uzvrat Bosa je sa nama podelila niz ukusnih recepata sa agdom.
Tako smo i mi u našij kući počeli da pravimo Urmašice ili kako ih je moja baka "zatefterila" u sveščici recepata "Bosine tatlije".
Da prijateljstvo nema granice, dokazale su baba Bosa i moja baka, jer su pored mnogobrojnih obaveza tokom dana, uspele uvek barem na šoru, da se pitaju za zdravlje, i da razmene ako ne recept, onda osmeh.
Kada sam se ja rodila, urmašice su već uveliko bile odomaćene u našoj kući i na našem stolu, tako da sam ja jedno vreme mislila da su one "čist vojvođanski" specijalitet. :)

Nisam sigurna da li je tokom vremena došlo do modifikacije recepta, s obzirom da se prave sa mašću, pretpostavljam da je moja baba ipak tu malo nagnula "na našu stranu", ali svakako su preukusne.




Potrebno je:
120g putera
100g masti
(pretpostavka je da je izvorni recept bio sa 250g putera)
1 jaje
1 žumance
1 dcl kisele pavlake
50 ml ulja
450 g brašna
na vrh noža praška za pecivo.

Sirup:
400g kristal šećera
300ml vode
1 veliki limun
Priprema:
Prvo što uradite je da pripremite sirup. U jednu šerpu staviti zajedno vodu i šećer, i iscediti limun. Zagrejati dok ne provri, skinuti sa šporeta i ostaviti sa strane da se ohladi.
Od sastojaka za testo zamesiti  glatko testo. Primetila sam danas da se sve radi sa mikserom, ali ja najviše uživam da testo mesim rukom. 
Takođe otkriću vam šta za mene znači "glatko testo"?
Testo  koje se ne lepi za prste, koje je meko i sjajno.
Testo uvek ostavite malo da se "odmori" a zatim rukom uzimati ili kako stoji napisano "čupkati" jednake delove testa i formirati rukom valjčiće.
Svaki valjčić ukrasiti na način što će te trenicu utisnuti na testo. Utiska se onaj deo trenice koji ima najgrublje šare.
Poređajte ih lepo u pleh i pecite na 180C. Kada fino porumene prelijte ohlađenim sirupom.
Najbolje je da se prave dan ranije i da se ostavi preko noći da fino upiju sirup.
Uživajte u lepom ukusu i našim raznovrsnim receptima.








1 коментар: